چای ماسالا و خواص درمانی آن در رفع خستگی


parsa مرداد 23, 1401 7 دقیقه مطالعه
چای ماسالا و خواص درمانی آن در رفع خستگی

با مجله خبری ایشومر در انواع چای ، دمنوش و نوشیدنی ها همراه باشید:

چای ماسالا و خواص درمانی آن در رفع خستگی

چای ماسالا ، نوشیدنی هنری است که قدمتی 5000 ساله دارد و از آن برای عصرانه روزهای سرد زمستانی و یا رفع خستگی استفاده می کردند.

چای ماسالا به دلیل طعم و عطر آن در هند بسیار محبوب است.

باور عمومی بر این است که یک فنجان چای ماسالا می تواند از انواع بیماری ها پیشگیری کند و شما را سالم نگه دارد.

چای ماسالا ترکیبی از چند ماده از جمله هل، زنجبیل، دارچین، فلفل سیاه و دارچین است.

هر تولید کننده و خبره چای ترکیبی از مواد تشکیل دهنده خود را برای چای ماسالا خواهد داشت، به این معنی که هیچ دو فنجان چای ماسالا یکسان نخواهد بود. همانطور که گفته شد، مواد تشکیل دهنده ضروری تقریباً یکسان هستند.

مزایای استفاده از چای ماسالا

1. التهاب را کاهش می دهد.

ادویه های زیادی در تهیه این نوشیدنی استفاده می شود که معمولاً چای ماسالا نامیده می شود که برجسته ترین آن زنجبیل است. در نتیجه، چای ماسالا دارای خواص ضد التهابی قوی است. محققان تاثیر مثبت زنجبیل بر بدن انسان را ثابت کرده اند. یکی دیگر از مواد مورد استفاده در چای ماسالا میخک است. به طور گسترده ای به عنوان مسکن استفاده می شود زیرا التهاب را کاهش می دهد.

2. ایمنی بدن را تقویت می کند.

چای ماسالا از آنجایی که حاوی دارچین و میخک است برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. هنگامی که این دو ترکیب با هم استفاده می شوند، اثر دارویی یکدیگر را افزایش می دهند. نقش هم افزایی آنها خط دفاعی ایجاد می کند که اجازه نمی دهد عفونت ها سیستم ایمنی را تضعیف کنند. می توان گفت که چای ماسالا دارای خاصیت دارویی است.

3. به هضم غذا کمک می کند.

مواد به کار رفته در چای ماسالا از جمله الایچی، تولسی و میخک به فرآیند گوارش کمک می کند. هنگامی که زنجبیل را به مخلوط اضافه می کنید، تأثیر آن حتی عمیق تر می شود.

اثری شاداب و آرام بخش بر بدن دارد. اگر با هضم غذا مشکل دارید، حتما چای ماسالا را با الایچی بنوشید زیرا تولید بزاق را افزایش می دهد.

4. حاوی آنتی اکسیدان است.

چای سیاه ماده اصلی چای ماسالا است و دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. استفاده از میخک و الایچی در نوشیدنی به طور طبیعی با سطوح بالای کلسترول مبارزه می کند. این به نوبه خود باعث کاهش تشکیل پلاک هایی می شود که باعث انسداد منجر به بیماری های قلبی عروقی می شود. ترکیبات موجود در چای ماسالا فشار خون و ضربان قلب را کنترل می کند.

5. از سرطان جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان داده است که خواص آنتی اکسیدانی چای ماسالا می تواند از سرطان جلوگیری کند. مطالعات روی دارچین، زنجبیل و هل ثابت می کند که می توانند از سرطان پیشگیری کنند.

6. سطح انرژی شما را افزایش می دهد.

ماده اصلی همه انواع چای ماسالا، چای سیاه است که حاوی مقادیر زیادی کافئین است. مطالعات نشان داده اند که کافئین به طور طبیعی سطح انرژی فرد را افزایش می دهد. در حالی که کافئین عوارض جانبی کمی دارد، سایر ادویه‌های موجود در چای ماسالا برای متعادل کردن آنها با هم کار می‌کنند. عطر و طعم قوی چای ماسالا، همراه با دوز قوی کافئین آن، به شما کمک می کند تا روز خود را با انرژی مثبت شروع کنید.

 

مجله خبری ایشومر چای-ماسالا-و-خواص-درمانی-آن-در-رفع-خستگی-مجله-خبری-ایشومر-300x300 چای ماسالا و خواص درمانی آن در رفع خستگی تازه ها سبک زندگی  نوشیدنی‌ ماسالا گیاهی شربت دمنوش درمان خواص درمانی خواص چای

 

با مجله خبری ایشومر همراه باشید.

طریقه مصرف چای ماسالا

شش عدد میخک ، هفت عدد هل ، دو عدد چوب دارچین ، دو حلقه زنجبیل ،یک قاشق پودر رازیانه ، دو پیمانه آب ، دو پیمانه شیر ، دو عدد چای کیسه ای و مقداری عسل. این مواد را به غیر از چای کیسه ای ، شیر و عسل درون ظرفی ریخته و به مدت ده دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

سپس چای کیسه ای را اضافه کنید و اجازه دهید پنج دقیقه بماند. بعد شیر داغ را اضافه نموده و از روی حرارت بردارید ، سپس آن را از صافی عبور داده تا آماده نوشیدن شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*