عملکرد شرکت های طب کار و بهداشت حرفه ای در ایران


shohreh فروردین 16, 1399 دقیقه مطالعه
عملکرد شرکت های طب کار و بهداشت حرفه ای در ایران

به منظور حفظ سلامت شاغلین در محیط های کاری ، شاخه ای از زیر مجموعه طب پیشگیری پزشکی به نام طب کار در سراسر جهان ایجاد شده است که به بررسی خدمات سلامت شاغلین در محیط های کاری می پردازد ، آزمایشگاه معتمد از آزمایشگاه های معروف ایران است که در تهران قرار دارد و با داشتن متخصصین طب کار و بهداشت حرفه ای به بررسی ، پیشگیری و رفع عوامل بیماری زا در محیط کار برای حفظ سلامت افراد شاغل می پردازد .

هدف اصلی طب کار و بهداشت حرفه ای

حفظ و افزایش سطح سلامت جسمی ، روحی و روانی افراد شاغل در بهترین شرایط کاری می باشد.

متخصصان طب کار و پزشکان این حوزه ، با شناخت از محیط کار ، فرایند کار و خطرات و عوامل زیان آور محیط کار ، معاینات دوره ای و غربالگری را که باعث تشخیص زود به هنگام و درمان به موقع بیماری های ناشی از کار می شوند می پردازند.

وظایف متخصصین طب کار

معاینات سلامتی شاغلین و متقاضیان استخدامی

آموزش پزشکان ، پرستاران ، کارشناسان و مدیران سرپرستان واحدهای کاری

تعیین میزان غرامت و درصد کارافتادگی ناشی از بیماری های شغلی

معاینات بازگشت به کار

درمان افراد مبتلا به بیماری های شغلی و غیر شغلی

تعیین میزان شیوع و علل غیبت از کار و کنترل استرس های کاری و …

بهداشت حرفه ای شاخه ای از علم بهداشت است که به شناسایی ، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور و مراقبت های بهداشتی درمانی برای سالم سازی محیط کار و حفظ سلامت شاغلین می پردازد.

مهندسان بهداشت حرفه ای در آزمایشگاه معتمد ، خطرات محیط کار را شناسایی و در مراحل بعدی به ارزیابی و اندازه گیری خطرات و کنترل آن ها اقدام می کنند.

مهندسان بهداشت حرفه ای به بررسی عوامل فیزیکی مانند سر وصدا ، گرما و سرما و … عوامل شیمیایی مانند سنجش گازهای خروجی ، عوامل زیان آور بیولوژی مانند انتقال ویروس ها و انگل ها ، عوامل زیان آور مکانیکی و عوامل زیان آور روحی و روانی.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*