بازگشت برت روتان به دنیای طراحی هواپیما


admin آذر 5, 1395 دقیقه مطالعه
بازگشت برت روتان  به دنیای طراحی هواپیما

طراح معروف و محبوب دنیای طراحی هواپیما برت روتان تنها 7 ماه پس از بازنشستگی خود که بعد از 45 سال و تولید محصولات چشمگیر مانند SpaceShipOne،وویجر صورت گرفت،در خانه خود در ایالت آیداهو کار روی پروژه جدیدی را شروع کرده است.او گفته بعد از 40 سال کار روی 40 هواپیمای مختلف دریافتم که توقف غیر ممکن است!بنابر این کار بر روی هواپیمای جدیدی را آغاز کردم.

 

مجله خبری ایشومر Burt-mag-eshomer بازگشت برت روتان  به دنیای طراحی هواپیما طراحي هنر  هواپیما مجله فن آوری طراحی روز دنیا دستساز پروژه بازگشت ایشومر Spaceshipone rutan burt

وی از دادن توضیحات جدید خودداری کرد واعلام داشت این پروژه جدید،کوچک و سبک از آخرین فن آوری روز دنیا بهره میبرد.به نظر میرسد طرح جدید او آنقدر پیش رفته

 

باشد که برای مدل 3-372 استفاده کند.
به طور معمول انتظار بیجایی ایت که راتن از طرح خود پیش از اولین پرواز جزییات بیشتری را ارائه کند.اگر پروژه ناموفق باشد هیچگونه جزئیاتی از طرح منتشر نخواهد شد!
روتان گفت اگر این طرح به سراجام نرسد،قطعا چیزی راجع به جزئیات آن نخواهید شنید.اینکه او از دو واژه کوچک و سبک در سخنرانی خود استفاده کرده احتمالا طرفداران وی در بازار هواپیماهای هوانوردی عمومی را بسیار خوشحال خواهد کرد.
ایشان موفقیت در طراحی هواپیمای دست ساز و کوچک را مدتها پیش از طراحی هواپیما جت وویجر،استار شیپ و هواپیمای مداری Spaceshipone کسب کرد.
در اواسط دهه 70 میلادی،روتان نقشه های هواپیماهای دست ساز و خانگی را به فروش می رساند و پس از آن توانست یکسری هواپیماهای شاخص مانند Vari-Ezd وLong-Ezd را بسازد که هر دو از کانارد و موتور هل دهنده بهره میبرند.آن موفقیت وی را قادر ساخت که شرکت ایکیلد کامپوزیت (scaled composite) را در سال 1982راه اندازی و پروژه های شخصی خود را دنبال کند.

در مجله خبری ایشومر از جدیدترین اخبار روز دنیا مطلع شوید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*