آزمایش طب کار و موارد مربوط به استخدام


shohreh اردیبهشت 31, 1399 دقیقه مطالعه
آزمایش طب کار و موارد مربوط به استخدام

طب کار یکی از رشته های جدید از رشته های تخصصی پزشکی بوده وعموم مردم با این رشته به هنگام بدو استخدام و یا معاینات ادورای برای بیمه شدن آشنا می شوند.

متخصصین این رشته ، فارغ التحصیلان رشته پزشکی بوده و بعد از سه سال تحصیل در این رشته به عنوان متخصص این کار مشغول به فعالیت می شوند.

آزمایش طب کار یکی از موارد بسیار مهمی است که برای استخدام و همچنین بررسی شرایط جسمانی افراد استخدام شده انجام می شود و همچنین تعیین میزان آسیب های احتمالی ناشی از شرایط کار در افراد استخدام شده ، در آزمایشگاه انجام و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

آزمایش طب کار به صورت قانونی یک آزمایش اجباری می باشد که بسته به شرایط  و خطرات احتمالی که فرد را در محیط کار تهدید می کند ، به صورت دوره ای و در فاصله های زمانی معین انجام می شود.

آزمایشگاه معتمد به عنوان یک مرکز آزمایشگاهی معتبر آماده است تا هر گونه درخواست های مرتبط با آزمایش طب کار را که توسط شرکت ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی مانند : اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، مشاوره در دریافت ایزو ، سنجش گارهای خروجی و … را انجام دهد.

آزمایش طب کار یک گروه از آزمایش های مختلف می باشد که به منظور بررسی شرایط جسمانی افراد و بررسی آسیب های احتمالی ناشی از شرایط کار در افراد انجام می گیرد. این آزمایشات هم قبل از استخدام و هم در طول کار برای افراد الزامی می باشد.

آزمایشی که قبل از استخدام انجام می شود برای بررسی شرایط جسمانی فرد و بررسی هر گونه نقص و بیماری احتمالی که می تواند در وظایف فرد اختلال ایجاد نماید، صورت می گیرد. بررسی های پزشکی که قبل از استخدام برای افراد مختلف انجام می شود، به صورت کلی تحت عنوان طب کار نامیده می شود.

هدف از طب کار به حداقل رساندن آسیب های احتمالی ناشی از کار در محیط های کاری است که در آزمایشگاهی نظیر آزمایشگاه معتمد انجام می شود . گرچه این رشته به عنوان یکی از شاخه های  طب پیشگیری می باشد، پزشکان این رشته جهت تشخیص بیماریهای ناشی از کار باید هم بیمار و هم تماس های محیطی را ارزیابی کنند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*