موفقیت آمیز بودن مبارزه با بیماری ایدز و HIV در مرحله اول


admin آذر 24, 1395 دقیقه مطالعه
موفقیت آمیز بودن مبارزه با بیماری ایدز و HIV در مرحله اول

 

مجله خبری ایشومر 75981145_83884335aaebb موفقیت آمیز بودن مبارزه با بیماری ایدز و HIV در مرحله اول سبک زندگی سلامت و پزشکی  ویروس واکسن موفقیت آمیز موفقیت محققان مبارزه بیماری ایدز اچ آی وی HIV

موفقیت آمیز بودن مبارزه با بیماری ایدز و HIV در مرحله اول

هفته ی گذشته و در جریان روز جهانی ایدز محققان کانادایی با اعلام موفقیت آمیز بودن مرحله ی اول تست واکسن ایدز، خبر از شروع مرحله ی دوم تست های بالینی در سال ۲۰۱۷ دادند با مجله خبری ایشومر همراه باشید.

بر اساس اطلاعات برنامه ی مشترک ملل متحد در زمینه ی ایدز ( UNAIDS )، نزدیک به ۱۸.۲ میلیون نفر از مبتلایان به ویروس اچ آی وی که ۹۱۰ هزار نفر از آنان کودکان هستند، به دارو های مورد نیاز برای کنترل سطح ویروس در بدن دسترسی دارند.

مبارزه با بیماری ایدز و ویروس HIV با گسترش تحقیقات در این زمینه، پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است و اکنون رسیدن به درمان این بیماری چندان دور از دسترس به نظر نمی رسد و روش های پیشگیرانه ای که از آن ها به عنوان اصلی ترین روش مبارزه با ایدز یاد می شود، به بلوغ خوبی رسیده اند.

اگرچه تمامی این آمارها نشان از آینده ای روشن تر برای مبتلایان به HIV دارد؛ اما رسیدن به درمان قطعی هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.
با این حال هفته ی گذشته محققان کانادایی اعلام کردند که تلاش ها در مرحله ی اولِ یک نوع واکسن ایدز با نام SAV001 موفقیت آمیز بوده است و در سال ۲۰۱۷ این آزمایش ها وارد مرحله ی دوم از تست های بالینی خواهند شد. در مرحله ی دوم، این واکسن روی ۶۰۰ نفر در آمریکای شمالی آزمایش می شود.
هدف مرحله ی اول، بررسی تأثیر واکسن بر بدن و عوارض جانبی آن بود و در این مرحله تأثیر واکسن بر ویروس اندازه گیری نشد؛ با این حال، با آزمایش این واکسن روی مبتلایان به اچ آی وی، واکنش مثبت سیستم ایمنی بدن به آن مشاهده شد و این موضوع برای محققان بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد.
دکتر چیل-یونگ کنگ،  محقق ارشد تیم تحقیقاتی از دانشگاه  وسترن انتاریوی  کانادا می گوید:
در مرحله ی اول؛ یکی از نکات مثبت واکسن تولیدی، تاثیر آن بر آنتی بادی های موثر و خنثی سازی طیف مختلفی از زیرمجموعه های HIV بود.

 

 

منبع

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*