پهپاد هوشمند TIKAD سرباز آینده جایگزین نیروهای زمینی


mehrdad مرداد 20, 1396 دقیقه مطالعه
پهپاد هوشمند TIKAD سرباز آینده جایگزین نیروهای زمینی

شرکت فلوریدایی Duke Robotics اخیراً از پهپادی به نام TIKAD رونمایی کرده که به گفته سازندگانش «سرباز آینده» خواهد بود.

این پهپاد که می تواند جایگزینی برای نیروهای زمینی باشد، وزنی معادل 50 کیلوگرم دارد و ضمن پرواز در ارتفاع 10 الی 460 متری، به چندین سلاح نیمه اتوماتیک و یک نارنجک انداز 40 میلی متری مجهز شده است.

رازیل آتوار، مدیرعامل Duke می گوید به عنوان یک فرمانده نظامی پیشین، که سال های متمادی از عمرش را در میدان نبرد گذرانده، همواره امیدوار بود که راهکاری به جز فرستادن سربازان وجود داشته باشد.

«در Duke Robotics ما می خواستیم چیزی بسازیم که شکل نبردهای آتی تغییر می دهد و می تواند جان سربازان و غیرنظامیان را در محل مبارزه نجات دهد.»

 

مجله خبری ایشومر پهپاد-tikad-سرباز-آینده-300x200 پهپاد هوشمند TIKAD سرباز آینده جایگزین نیروهای زمینی تكنولوژی نوآوری  هوشمند پهپاد

 

پهپاد TIKAD سرباز آینده جایگزین نیروهای زمینی

آتوار می گوید با کم شدن نبردهای ارتش در برابر ارتش سنتی، ابزارهای لازم برای نبرد چریکی مهم تر از هر زمان دیگری شده اند؛ و اینجاست که پهپادی با قابلیت تیراندازی از آسمان به کار خواهد آمد.

TIKAD به مجموعه ای از تکنولوژی های هوشمند مجهز شده اما شاید هوشمند ترین ابزار، سطح دقت و سیستم لرزشگیر رباتیک آن باشد که لگد ناشی از شلیک سلاح ها را جذب می کند.

 

گفتنی است از این لرزشگیر می توان به عنوان واحدی

مستقل برای اسنایپرهای روی زمین هم استفاده کرد.

آتوار می گوید که TIKAD از همین حالا برای عرضه آماده است و با دولت برخی از کشورها ارتباط برقرار شده است.

وی می گوید از آن جایی که مشتریان این پهپاد ممکن است نسبت به اطلاعات انتشار یافته حساس باشند، به آنها بستگی دارد که در آینده اطلاعاتی درباره محل پرواز این پهپاد خواهیم شنید یا خیر.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*