فرود موفق شبیه‌سازی شده هواپیمای 737 به وسیله روبات


mehrdad آبان 9, 1396 دقیقه مطالعه
فرود موفق شبیه‌سازی شده  هواپیمای 737 به وسیله روبات

مجموعه Aurora Flight Science یکی از زیرمجموعه‌های دارپا است و روی ساخت شبیه سازی کمک خلبان ربات که به سادگی و ارزانی می‌تواند روی هواپیماهای موجود سوار شود کار می‌کند.
با مجله خبری ایشومر همراه باشید :

مجله خبری ایشومر Aurora-Flight-Sciences-ALIAS-autonomous-co-pilot-300x200 فرود موفق شبیه‌سازی شده  هواپیمای 737 به وسیله روبات تكنولوژی نوآوری  شبیه سازی ربات

سازنده ادعا دارد این سامانه شبیه سازی شده هواپیما می‌تواند در زمان خطر با اجرای به موقع و بدون اشتباه تنظیمات اساسی برای خلبان، به او برای اخذ بهترین تدابیر یاری برساند.

علاوه بر کنترل توسط تبلت، سامانه ALIAS می‌تواند به دستورات صوتی خلبان پاسخ بدهد. در شبیه‌ سازی اخیر این بازو ربات موفق شد تمامی کنترل‌ها در ارتفاع 3 هزار پایی (915 متری) را بر عهده بگیرد و پس از اجرای مانور مناسب فرودی بدون اشکال را به نمایش بگذارد.

 

هدف برنامه شبیه سازی دارپا، طراحی کیت جداشونده ای بر روی هلی کوپترها و هواپیماها است که در مواقع لزوم ربات بتواند کنترل هدایت هواپیما را در دست بگیرد و منطقه ماموریتی را پایش نماید.
در دسامبر سال ۲۰۱۶، پنتاگون اعلام کرد که دومین فاز این برنامه برای اهداف نظامی در طرح ALIAS در هلی کوپتر سیکورسکی S-76 و جنگنده DA-42 و دو هواپیمای کاروان سسنا ۲۰۸ پیاده سازی شده است.
این آزمایش نشان داد که ربات ها شکست های سیستمی شبیه سازی در پیش روی این هواپیماها را شناسایی کرده و واکنش نشان دادند و خلبان را مجبور به تغییر مسیر پرواز کردند.

با توجه به سرعت اجرای پروژه با اجرایی شدن این فناوری در بسیاری از هواپیماها فاصله چندانی نداریم و در صورت اجرایی شدن آن احتمالا شاهد کاهش چشمگیر خطای انسانی(خلبان) در محاسبات و ورود به مناطق خطرخیز و کاهش تلفات انسانی و تسلیحاتی خواهیم بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*