اتصال آنلاین مراکز درمانی به پروژه رصدخانه اطلاعات نظام سلامت کشور


admin آذر 26, 1395 دقیقه مطالعه
اتصال آنلاین مراکز درمانی به پروژه رصدخانه اطلاعات نظام سلامت کشور

محمود تارا امروز در نشست خبری در حاشیه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ در سالن دولت الکترونیک آخرین اقدامات وزارت بهداشت در خصوص پرونده الکترونیک سلامت را تشریح کرد.

مجله خبری ایشومر 76143117_84120810dcebf اتصال آنلاین مراکز درمانی به پروژه رصدخانه اطلاعات نظام سلامت کشور سبک زندگی سلامت و پزشکی  نظام مراکز سلامت رصدخانه درمانی پروژه اطلاعات آنلاین

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از اجرای پروژه رصدخانه اطلاعات نظام سلامت کشور با هدف تجمیع، پایش و تحلیل نظام اطلاعات حوزه بهداشت و درمان خبر داد.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت ارائه خدمات الکترونیکی و تبدیل خدمات کاغذی به سمت الکترونیکی شدن را در اولویت برنامه های خود دارد، گفت: هم اکنون صددرصد بیمارستان های دولتی به سیستم اطلاعات سلامت وزارت بهداشت متصل هستند این در حالی است که در ابتدای اجرای این پروژه تنها ۱۰۰ بیمارستان به این سامانه متصل بودند.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون تا جایی که بستر ارتباطی به ما اجازه می دهد و به طور کل نیمی از جمعیت کشور وارد این سامانه شده اند، افزود: با امضای تفاهم نامه با وزارت ارتباطات اتصال تمامی روستاهایی را که از نعمت ارتباطات برخوردار نبودند نیز در برنامه داریم.
تارا ادامه داد: در همین حال در این تفاهم نامه اتصال سامانه اطلاعاتی دارو را نیز به عنوان یکی از خدمات دارای اهمیت کلید زده ایم.
سرپرست مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: از آنجایی که هم اکنون بیشترین نیاز مردم به موضوع تهیه دارو مربوط می شود سامانه داروهای کمیاب را راه اندازی کرده ایم و از سوی دیگر با امضای تفاهم نامه با وزارت ارتباطات اولویت را به راه اندازی پایگاه اطلاعاتی دارو برای داروهای خاص در نظر گرفته ایم.
پروژه رصدخانه اطلاعات سلامت اجرایی می شود

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*