اطلاعاتی مفید درباره ميكروب های روده


admin فروردین 8, 1400 دقیقه مطالعه
اطلاعاتی مفید درباره ميكروب های روده

مجله خبری ایشومر 1098289_571716529551442_1042965127_n-1-300x248 اطلاعاتی مفید درباره ميكروب های روده سبک زندگی سلامت و پزشکی  هاي ميكروب مفید روده درباره اطلاعاتی

به گزارش مجله خبری ایشومر :

ميكروب هاي روده عامل چاقي ، و مریضی هایی  مثل : ديابت، كبد چرب و بيماري هاي عروقي -قلبي  موثرند.

اصلی ترین و پر اهمیت ترین مطلب  كه در اين مورد می توان ارائه داد نقش ميكروب هاي روده درزمینه  چاقي ، و بيماريهايي مانند ديابت، كبد چرب و بيماري هاي عروقي -قلبي است كه در 50 سال اخير در دنیا  پدیدارشده است .

رييس مركز تحقيقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت :

ميكروب هاي روده در بروز چاقي و بيماريهاي ديابت ، كبد چرب و بيماري هاي قلبي و عروقي نقش دارد .

وي ادامه داد: در اين سال ها تغيير وضعيت و سبك زندگي بشر ، تغيير در رژيم غذايي ، مصرف آنتي بيوتيك و ساير موارد موجب شده كه جمعيت ميكروب هاي روده به هم بخورد و اين عدم تعادل در جمعيت روده منجر به توليد زياد انرژي در بدن شود.

به گفته وي افزايش انرژي در بدن فرد منجر به ايجاد چاقي ، كبد چرب ، ديابت و بيماري هاي قلبي و عروقي خواهد شد و اين موضوع از نظر علم پزشكي بسيار با اهميت است .

رييس مركز تحقيقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ياد آور شد :

اين وضعيت در كودكاني كه چاق هستند نيز صدق مي كند و ميكروب هاي بدنشان توليد سموم مي كند و اين سموم توليد انرژي زياد كرده و چون بدن اين بچه ها قادر نيست انرژ ي را بسوزاند ذخيره سازي مي كند و اين ذخيره سازي منجر به بيماري كبد در بچه ها خواهد شد.

به گفته وي ساده ترين راه اين است كه با مصرف سبزيجات ، ميوه جات و كاهش چربي و فست و فود و ورزش از ابتلا به اين بيماري ها پيشگيري كرد .

وي توصيه كرد : از مصرف غذاهاي چرب و به خصوص فست فودها در ميان كودكان و بزرگسالان به طور جدي پرهيز شود .

زالي خاطر نشان كرد: مصرف سبزيجات و ميوه ها باعث مي شود كه تغييراتي در نوع ميكروب هاي روده اي به وجود بيايد . همچنين مصرف سبزيجات مي تواند فعل و انفعالات روده را كه به چاقي منجر مي شود را به هم بزند و نوع ميكروب را در بدن عوض كند .

شاید این مطلب رو هم دوست داشته باشید:

کولیت اولسراتیو و کرون دو بیماری خاموش التهابی روده

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*