حقایق درباره مفید یا مضر بودن قهوه برای بدن انسان


farhadajorloo مهر 30, 1396 دقیقه مطالعه
حقایق درباره مفید یا مضر بودن قهوه برای بدن انسان

کافئین بیشترین طیف مصرف کنندگان را در میان مواد محرک داراست و اکثر مردم کافئین مورد نیاز روزانه ی خود را با نوشیدن قهوه برطرف می کنند.

در همین حین،چون کافئین بطور مستقیم روی فشار خون،ضربان قلب و فعالیت مغزی تاثیر می گذارد،محققان  با قاطعیت از تاثیر مثبت قهوه روی بدن صحبت نمی کنند.

با مجله خبری ایشومر همراه باشید.

مجله خبری ایشومر coffee-bean-wallpaper-2-300x169 حقایق درباره مفید یا مضر بودن قهوه برای بدن انسان سبک زندگی سلامت و پزشکی  کافئین قهوه

در حقیقت در اوایل دهه 90 محققان عقیده داشتند که این ماده سرطان زاست!هرچند تحقیقات بیشتر راجع به قهوه و تاثیرات آن روی سلامت انسان مشخص کرد که این ماده هیچ تاثیر سوئی روی بدن ندارد.

امروزه اجماع گسترده ای در جامعه پزشکی وجود دارد که قهوه برای بدن مفید است!در حقیقت نوشیدن آن ریسک ابتلا به چند نوع سرطان و بیماری های دیگر را کاهش می دهد.

نوشیدن قهوه باعث می شود در طول روز سرحال تر باشید و از سطح انرژی بالا تری برخوردار باشید.چرا که کافئین پس از نوشیدن وارد جریان خون شده و به مغز می رسد و جلوی ترشح نوروترانسمیتری به نام ادونسین را می گیرد.وقتی این اتفاق رخ می دهد سطح نوروترانسمیترهای دیگر همچون دوپامین و نوروپینفرین بالا رفته و باعث حساس شدن نورون ها و بالا رفتن سطح هوشیاری می شود.

همچنین این نوشیدنی به شما برای لاغری کمک می کند.چرا که جزو معدود موادی است که متابولیسم بدن را بین 3 تا 11 درصد بالا برده و روند سوزاندن چربی ها را سریع تر می کند و به شما کمک می کند تا به وزن دلخواه خود برسید.

همچنین کافئین باعث می شود که بدن شما برای انجام فعالیت های فیزیکی آماده تر باشد.چون پخش شدن کافئین در خون باعث بالا رفتن سطح هورمون آدرنالین می شود.این هورمون در بدن ترشح می شود تا آن را برای فعالیت های فیزیکی سنگین آماده کند.

پس قهوه برای بدن شما مفید است!اگر روزانه قهوه می نوشید دیگر نیاز نیست نگران تاثیرات این نوشیدنی پر طرفدار باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*