سونیک زیبا دوست داشتنی و خاطره انگیز


kiyandadvar مهر 29, 1396 دقیقه مطالعه
سونیک زیبا دوست داشتنی و خاطره انگیز

سونیک محصول شرکت سگا از آن بازی‌هایی است که خاطرات بسیار خوب و زیادی را برای گیمر‌های قدیمی‌تر رقم زده است.
شاید بسیاری از گیمرهای امروز ایران با کنسول خاطره انگیز سگا جنسیس گیمر شده‌اند.
کنسولی که الحق و الانصاف چنان بازی‌های خوبی داشت که تنها حسرت دارندگان این کنسول، بازی با تفنگ و سکو بازی با ماریوی افسانه‌ای بود.
هرچند آنقدر بازی‌های جور واجور برای سگا وجود داشت که تقریبا هیچ وقت از آن خسته نمی‌شدیم.

با مجله خبری ایشومر همراه باشید :

سونیک موجودی بامزه و باهوش است که با استایل منحصر به فرد خود توانست تبدیل به نماد سگا شود.
رفقای با مرام و دوست داشتنی او و حتی دشمن سمجش یعنی Dr. Eggman (که دانشمندی دیوانه بود) هم در خاطره‌ سازی‌های این سری نقش بسزایی داشتند.
بیایید کمی درباره خود سونیک صحبت کنیم و ببینیم او دقیقا چه جور موجودی است؟

جوجه تیغی یا خارپشت چیست؟ جالب است که معمولا این موجودات با موجود دیگری به‌ نام «تشی» اشتباه گرفته می‌شوند و اغلب تصور می‌کنند که «تشی» همان جوجه تیغی است. مختصری راجع به این ۲ موجود صحبت می‌کنیم و پس از کسب اطلاعات سراغ سونیک بامزه خودمان می‌رویم:

خارپشت: خارپشت یا جوجه تیغی حیوانی از گونه پستانداران است که در نقاط مختلف دنیا دیده می‌شود و به جز سایزهای مختلفشان تفاوت چندانی در فرم بدنی ندارند.
دوره عمر آن‌ها بین ۲ تا ۵ سال است و به شدت بامزه هستند.

سطح پشت بدنشان پوشیده از خار است و شنوایی و بویایی بسیار قوی‌‌ای دارند.
بین ۱۴ تا ۲۴ سانتی‌متر رشد کرده و وزن آن‌ها بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ گرم است.
در هنگام خطر خود را شبیه توپ جمع میکنند تا خارهای پشت بدن قدرت دفاعی‌ را بالا ببرد. این موجودات در ایران نیز با نام خارپشت بیایانی وجود دارند و اگر خوش‌شانس باشید ممکن است آن‌ها را در شهرهای بزرگی مثل تهران نیز ببینید!

تشی: این موجود همان چیزی است که اغلب به آن می‌گوییم جوجه تیغی یا خارپشت! در حالی که این هیبت اصلا به جوجه نمی‌خورد و بزنیم به تخته برای خودش یلی است.
تشی حیوانی است که اغلب در هند دیده می‌شود و بزرگترین جونده این کشور است.
در شمال ایران هم به وفور دیده می‌شود و شاید بخاطر خارهایی که در پشتش دارد با خارپشت اشتباه گرفته می‌شود.
مجله خبری ایشومر سونیک-سگا-خاطره-انگیز-300x200 سونیک زیبا دوست داشتنی و خاطره انگیز بازی و سرگرمی تكنولوژی  سونیک سگا

اما باید بدانید تشی حسابش کاملا با جوجه تیغی یا همان خارپشت جدا است و از سبک زندگی گرفته تا نژاد و… تفاوت‌های اساسی با آن دارد.
برخلاف آن چیزی که تصور می‌شود، تشی توانایی پرتاب کردن خارهای خود را ندارد. بلکه هنگام خطر تنها می‌تواند آنها را سیخ کند تا بزرگتر به نظر برسد.
ضمن اینکه این خارها از ریشه سست هستند و در صورتی که حیوانی بخواهد به تشی حمله کند، خار فرو رفته در بدن مهاجم باقی می‌ماند.

سونیک: خب احتمالا تا الان متوجه شده‌اید که سونیک ما از گونه خارپشت‌ها است و نه تشی.
چون خارهای او به نسبت کوتاه هستند و توانایی جمع کردن خود مانند توپ را داشته و همچنین بامزگی‌اش به جوجه تیغی رفته است.
سونیک در موبایل:

بین بازی‌های موبایلی نظرم را دو عنوان زیبا جلب کرد. یکی بازی خاطره انگیز Sonic the Hedgehog و دیگری بازی Sonic Dash‌ که احتمالا نام هر دو را قبلا شنیده‌اید. برویم سراغ این بازی‌ها و ببینیم برایمان چه دارند:

Sonic 1: این بازی روی استورهای موبایلی دقیقا همان چیزی است که باید باشد. سونیک خاطره انگیز و قدیمی خودمان با همان رنگ و لعاب قدیمی بازگشته تا خاطرات خوب را برایمان زنده کند. به لطف جناب سگا این بازی بصورت کاملا رایگان در دسترس بوده و با همان سیستمی که میشناختیم و با بازسازی دگمه‌های پرش و جهت‌دهی، باید به سکو بازی و لذت از دنیای زیبای سونیک بپردازیم.

سونیک ۱ بازی‌ای به شدت بالانس و سرگرم کننده است و اگر بتوانید با سیستم جهت دهی و پرش روی صفحه تاچ کنار بیایید، بدون شک یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمری خواهد شد که تجربه کرده‌اید.
باس فایت‌های بازی کاملا هیجانی و زیبا هستند و تنوع مراحل در این عنوان بیداد می‌کند. طراحی محیط‌ها هم با توجه با سال عرضه یعنی ۲۶ سال پیش، یک شاهکار از کمپانی سگا محسوب می‌شود.
موسیقی بازی که نقش صداگذاری را هم برعهده دارد آن‌قدر خوب کار شده که جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند.

تعداد لایف در این بازی حکم طلا را دارد و چیزی به نام سیو گردن در آن معنی ندارد و شما باید کاملا این لایف‌ها را مدیریت کنید تا بتوانید از پس مراحل بربیایید.
به همراه داشتن یک رینگ در طول بازی حکم یک جان اضافه را هم خواهد داشت، البته اگر تعداد بیشتری از آن‌ها را با خود به انتهای هر مرحله ببرید می‌توانید از سیستم پاداشی که بازی برایتان درنظر گرفته استفاده کنید.
اگر توانستید تا مرحله آخر این بازی پیش بروید باید به خودتان تبریک بگویید و می‌توان گفت کسی که موفق به انجام این کار شده باشد حقیقتا گیم را می‌فهمد!

Sonic Dash: بازی‌ای در سبک Run که اتفاقا یکی از بهترین‌های این ژانر هم هست.
زمانی که در استور موبایل نام این عنوان را سرچ کردم و متوجه شدم که رایگان است، خیالم راحت شد که باز‌هم سگا آمده است تا هدیه‌ای به ما بدهد و از قافله‌ی رقبایی همچون Temple Run عقب نماند.
سونیک خیلی وقت پیش‌تر از دوندگان امروزی شروع به دویدن کرده بود و باید خودی نشان می‌داد.
بازی را شروع کردم و از گرافیک عالی و گیم پلی جذاب آن متوجه شدم سونیک همان دونده‌ی خط اول این پیست است.
طراحی مراحل و سیستم Dash که هیجان بازی را به شدت بالا می‌برد، رینگ‌های دوست داشتنی و صدای خاطره‌ انگیز آن، خرچنگ‌های مزاحم و بامزه و بله! دکتر Eggman دیوانه خودمان هم که هست! جمع رفقا جمع است و با طراحی زیبای بازی ظاهرا چیزی کم و کسر نداریم.

اما بعد ازچندین بار بازی و تلاش برای رسیدن به مراحل بالاتر بازی یک نکته کمی آزرده خاطرم کرد و آن‌، بازاری شدن سگا در این وضعیت بود.
انگار سگا بجای دواندن سونیک در مسابقه‌ی هیجان گیم، آن را دوانده تا در مسابقه‌ی خالی کردن جیب مشتریان عقب نماند. چرا این را می‌گوییم؟ چون شرایطی در بازی وجود دارد که تقریبا محال است با رفلکس خود بتوانید از آن جان سالم به در ببرید.
دوربین متحرک بازی در ابتدا به نقطه قوت بسیار خوبی درنظرم تبدیل شده بود اما بنظر می‌رسد این دوربین بعضی جاها به شکست خوردن قطعی شما کمک می‌کند.
وقتی می‌بازید به ازای درخواست ادامه بازی باید ستاره‌هایی را خرج کنید که به این راحتی‌ها هم بدستتان نمی‌آید و پس از هر بار باخت دائما گزینه‌ی خرید ستاره توی چشم می‌زند.

با این حال با پیش‌روی در بازی و مدیریت خرج کردن ستاره‌ها و همچنین استفاده‌ی بجا از قابلیت Dash می‌توان کمی مشکلات گفته شده را رفع کرده و با کمی دقت و البته شانس، به مراحل بالاتر بازی دسترسی پیدا کرد و از آن لذت برد.
از حق نگذریم شروع چندباره بازی از اول و تلاش برای رسیدن به مرحله بعدی لذت خاصی دارد. ولی ایکاش مانند نسخه‌های قدیمی‌تر کمی بالانس بازی بیشتر بود.

جمع بندی:

توصیه می‌کنم اگر بازی‌هایی که معرفی شد را تجربه نکرده‌اید، حتما به سراغشان بروید چون سگا می‌داند خارپشت دوست داشتنی‌اش را چگونه بدواند و چطور نمایشش بدهد. سونیک از سال ۱۹۹۱ تا همین امسال که در خدمت شما هستیم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در قالب بازی‌های مختلف در پلتفرم‌ها و ژانرها مختلف و حتی انیمه‌ها و کامیک‌های گوناگون دیده شده است.
فروش بازی‌های این فرانچایز به بیش از ۸۷ میلیون نسخه می‌رسد و این نشان از موفقیت‌های کم‌نظیرش دارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*