2700 شرکت دانش بنیان با ارزش 6.6 میلیارد دلار در کشور فعال هستند


admin آذر 27, 1395 دقیقه مطالعه
2700 شرکت دانش بنیان با ارزش 6.6 میلیارد دلار در کشور فعال هستند

 

مجله خبری ایشومر 76140255_84116085cfdfd 2700 شرکت دانش بنیان با ارزش 6.6 میلیارد دلار در کشور فعال هستند تكنولوژی نوآوری  میلیارد کشور شرکت دلار دانش بنیان ارزش

سورنا ستاری امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ با اشاره به وضعیت توسعه علم و فناوری ایران و جایگزینی اقتصاد دانش بنیان به جای اقتصاد نفت

گفت: بر اساس گزارشی که از سوی سازمان آنکتاد در رابطه با وضعیت توسعه علم و فناوری ایران در سه دهه از سال 1990 تاکنون منتشر شده است حوزه فناوری ایران در سه بخش توسعه علمی، توسعه پژوهشی و توسعه نوآوری رشد داشته است.با مجله خبری ایشومر همراه باشید.
وی گفت: بر مبنای این گزارش مشخص شده است که 2700 شرکت دانش بنیان با سرمایه گذاری 6.6 میلیارد دلار در کشور فعال هستند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به مزایای حمایت از قانون شرکت های دانش بنیان برای ارتقا فضای کسب و کار در کشور گفت: هم اکنون بیش از 60 خدمت در این قانون به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود که این خدمات از معافیت گمرکی تا تسهیلات سربازی و صادرات گسترده است. ما امیدواریم با این خدمات بتوانیم محیط کسب و کار را برای این بخش تسهیل کنیم.
ستاری با تاکید بر جهت گیری مراکز پژوهشی و دانشگاه ها به سمت ایجاد فضای کسب و کارهای نوین خاطرنشان کرد: هم اکنون فروش سالیانه شرکت های دانش بنیان 20 هزار میلیارد تومان برآورد می شود که امیدواریم تا پایان سال این رقم به 30 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
وی با اشاره به فعالیت شرکت های استارت آپ در کشور گفت: موفقیت این شرکت ها به سرعت در حال شکل گیری است به نحوی که برخی از این شرکت ها بالای 3 تا 5 هزار میلیارد تومان درآمد دارند.

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*