مبارزه با بیماری آلزایمر با روش درمانی جدید


admin آذر 21, 1395 دقیقه مطالعه
مبارزه با بیماری آلزایمر با روش درمانی جدید

گروهی از محققین، اثربخشی فلاشر LED با فرکانس ۴۰ هرتز را برای درمان بیماری آلزایمر روی موش هایی که با دستکاری ژنتیکی به این عارضه دچار شده بودند، بررسی کردند.

چراغ های چشمک زن فقط برای زیبایی به کار نمی روند، بلکه اگر در فرکانس مشخصی عمل کنند، قادر به درمان بیماری آلزایمر نیز خواهند بود.

با مجله خبری ایشومر همراه باشید.

 

مجله خبری ایشومر Alzheimer-mag-eshomer-300x296 مبارزه با بیماری آلزایمر با روش درمانی جدید سبک زندگی سلامت و پزشکی  مجله مبارزه فرکانس روش درمانی خبری جدید بیماری ایشومر آلزایمر LED

مبارزه با بیماری آلزایمر با روش درمانی جدید مجله خبری ایشومر

نتایج این پژوهش نشان داد برای موش هایی که در مراحل اولیه این اختلال به سر می برند، قرار گرفتن یک ساعته در شرایط فوق می تواند تا حد زیادی سطح پروتئین بتا آمیلوید را در مغز آنها کاهش دهد. انباشت بتا آمیلوید باعث تشکیل پلاک هایی در مغز می شود که عملکرد عادی آن را مختل می سازد.
همچنین استفاده از فرایند فوق به مدت هفت روز برای موش هایی که در مراحل پیشرفته تر بیماری قرار داشتند، باعث کاهش قابل توجه در میزان پلاک های مغزی شد.
طبق اظهارات این تیم تحقیقاتی، نور چشمک زن باعث تحریک نوسان گامای مغز می شود، که در بیماران دچار آلزایمر، این عملکرد مختل شده است.

نوسان گاما به تبدیل سلول های ایمنی موسوم به میکروگلیا منجر می گردد که در بیماری مورد بحث به حالتی التهابی درآمده و مواد شیمیایی سمی را در مغز تولید می کنند.
بنابراین با تحریک نوسان گاما و بازگرداندن میکروگلیا به وضعیت عادی یعنی انجام عملیات حذف آمیلویدها از مغز، می توان از تشکیل پلاک ها جلوگیری نمود.

 

البته علی رغم این یافته ها، تیم تحقیقاتی هنوز نمی دانند آیا تکنیک ابداعی آنها روی بیماران واقعی آلزایمر عمل می کند یا خیر. برای اطمینان از موضوع هنوز به تست های بیشتری نیاز است و این امر مستلزم گذر زمان خواهد بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*