شهرهای پر جمعیت تا سال 2019 هوشمند میشوند


admin آذر 29, 1395 دقیقه مطالعه
شهرهای پر جمعیت تا سال 2019 هوشمند میشوند

 

مجله خبری ایشومر 76268713_84299091bdcbe شهرهای پر جمعیت تا سال 2019 هوشمند میشوند تكنولوژی نوآوری  هوشمند شهروندان شهر انجمن ها آنتونی مولن 2019

بر اساس گزارش موسسه پژوهشی گارتنر، تا سال 2019 نیمی از ساکنین شهرهای دارای جمعیت میلیونی از مزیت های برنامه شهر هوشمند و «داده باز» (Open data) بهره خواهند برد.

با مجله خبری ایشومر همراه باشید.
طبق گزارش گارتنر، تغییرات تکنولوژیکی و اجتماعی در دهه گذشته باعث شده تا دولت ها به بررسی جنبه های مختلف استفاده از تکنولوژی بپردازند.

مولن همچنین افزود:

این موضوع باعث گشایش پلتفرم های باز می شود که شهروندان، انجمن ها و شرکت های تجاری را به همکاری و نوآوری دعوت میکند و در نهایت سبب تأمین راه حل های مفید برای نیاز جوامع خواهد شد.
این برنامه هم اکنون در برخی از شهرهای مهم رقم خورده است و دولت بودجه مورد نظر شهرهای هوشمند را فراهم کرده و یا از مهندسان برای ساخت سرویس های عمومی مورد نیاز شهروندان استفاده کرده است. در این میان گارتنر معتقد است که این سرویس ها در سه سال آینده بسیار فراگیرتر خواهند شد.
«آنتونی مولن»، مدیر تحقیقات گارتنر می گوید:

همزمان با افزایش استفاده شهروندان از فناوری ها و شبکه های اجتماعی به منظور برنامه ریزی زندگی خود، دولت ها و شرکت های تجاری نیز در حال گسترش سرمایه گذاریشان روی بسترسازی و اداره تکنولوژیکی شهر ها هستند.

بر اساس گفته های گارتنر، سرویس های مفید و هوشمند دولت منجر به افزایش اشتراک گذاری فعال شهروندان می شود.
دولت ها همواره سعی می کنند تا هر چه بیشتر در دسترس شهروندان باشند
دولت ها ممکن است سرویس های خود را درون شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های محبوب جاسازی کنند تا این سرویس ها راحت تر در دسترس قرار گیرند. به عنوان یک نمونه بالقوه می توان به ربات چت فیسبوک اشاره کرد که به شهروندان می گوید چگونه مالیات خود را پرداخت کنند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*