دنیا فنی زاده عروسک گردان کلاه قرمزی روش فرشته ها را پیش گرفت


admin دی 8, 1395 دقیقه مطالعه
دنیا فنی زاده عروسک گردان کلاه قرمزی روش فرشته ها را پیش گرفت

به گزارش مجله خبری ایشومر:

 

مجله خبری ایشومر donya-fanizadeh-mag-eshomer-300x222 دنیا فنی زاده عروسک گردان کلاه قرمزی روش فرشته ها را پیش گرفت تازه ها خلاقیت سبک زندگی هنر  مراسم گردان کلاه قرمزی فنی زاده فانی عروسک دنیا دار تشیع

 

متن پیام ایرج طهماسب و حمید جبلی برای عرض تسلیت دنیا فنی زاده :

روزی که خداوند مهربان انسان نازنینی به نام دنیا فنی زاده را سر راه ما قرار داد، تا

با همکاری او عروسکی دوست داشتنی و شیرین خلق شود، فکر نمی‌کردیم به این زودی او را از دست بدهیم. اما از آن جا که مالک اصلی انسان، خداوند مهربان است، اشک‌های خود را پاک می‌کنیم و به این اندوهِ بزرگ تسلیم می‌شویم.

دنیا فنی‌زاده روش فرشته‌ها را در پیش گرفت. شریف و نجیب، با مهارتی مثال زدنی در حرفه و شغلِ خود و بی‌هیچ چشم داشتی کار کرد.

پشت عروسک‌ها خود را پنهان کرد تا به ما آموزش دهد که می‌توان کار خوب انجام داد و دیده نشد.

عشق عجیبی به کودکان و دنیای آن‌ها داشت و همواره لبخند کودکان او را شاداب می‌کرد.

شاید هیچ کودکی او را نشناسد، اما تاثیر او بر کودکان تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.

دنیا فنی زاده، فرزند پرویز فنی زاده همچون پدرش هنرمند، انسان و مهربان بود. هرچه درباره‌اش بگوییم بر میزان اشک‌های خود افزوده‌ایم.

 

مجله خبری ایشومر donya-fanizadeh-mag-eshomer-1-213x300 دنیا فنی زاده عروسک گردان کلاه قرمزی روش فرشته ها را پیش گرفت تازه ها خلاقیت سبک زندگی هنر  مراسم گردان کلاه قرمزی فنی زاده فانی عروسک دنیا دار تشیع

 

دنیا فنی‌زاده هنرمند تئاتر عروسکی و عروسک‌گردانکلاه قرمزی” که از سرطان رنج می‌برد، صبح امروز ۸ دی‌ماه در بیمارستان از دنیا رفت.

روانش شاد و یادش همواره گرامی باد. روح بزرگ و زیبای او قرین رحمت خداوند باشد.

پیکر دنیا فنی‌زاده پنجشنبه 9 دی راهی خانه ابدی می‌شود و در کنار مهین بزرگی آرام می‌گیرد.

مراسم تشییع زنده یاد دنیا فنی زاده ساعت 9.30 صبح روز  پنجشنبه نهم دی ماه از خانه سینما ساختمان خیابان وصال برگزار می‌شود.

برابر هماهنگی انجام شده با خانواده زنده‌یاد مهین بزرگی پیشکسوت عرصه گویندگی و دوبله سینما و تلویزیون،  دنیا فنی‌زاده در طبقه فوقانی مزار این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام خواهد گرفت.

 

مجله خبری ایشومر donya-fanizadeh-mag-eshomer-mohammad-bahrani-300x184 دنیا فنی زاده عروسک گردان کلاه قرمزی روش فرشته ها را پیش گرفت تازه ها خلاقیت سبک زندگی هنر  مراسم گردان کلاه قرمزی فنی زاده فانی عروسک دنیا دار تشیع

بخشی از فعالیت های دنیا فنی زاده :

فنی‌زاده نخستین بار در سال ۱۳۶۴ در برنامهٔ عروسکی تلویزیونی «چتر با آواز باران» عروسک‌گردانی را تجربه کرد.

این برنامه برای شبکهٔ اول سیما در قسمت‌های ۲۵ دقیقه‌ای طراحی شده بود که در آن ۲ عروسک جوجه وجود داشت که فنی‌زاده عروسک‌گردانی و آوازخوانی یکی از آن‌ها را بر عهده داشت. وی پس از آن در کاری

با نام «زاغچهٔ کنجکاو» به کارگردانی رضا فیاضی حضور داشت.

او با حضور در این برنامه‌ها کم‌کم جای خود را به عنوان عروسک‌گردان در تلویزیون تثبیت کرد.عروسک‌گردانی در آثاری چون «گربه آوازخوان» ساخته کامبوزیا پرتوی از دیگر آثار او در این دوره می‌باشد.

بهرام بیضایی به دنیا فنی‌زاده پیشنهاد بازیگری داده بود، ولی وی به خاطر این که پدرش در کودکی دوست نداشت دخترش بازیگر شود نپذیرفت.

وی که قبل از کلاه‌قرمزی با ایرج طهماسب و حمید جبلی چند کار عروسکی انجام داده و با کار یکدیگر به خوبی آشنا بودند اما با برنامهٔ صندوق پست و ورود کلاه‌قرمزی به آن بود که به شهرت رسید.کلاه قرمزی که اصلاً قرار نبود در این برنامه ماندگار شود اما ماندگار شد و بدل به مشهورترین کار وی گشت.

از نظر فنی‌زاده شکل ظاهری عروسک چندان مهم نیست. او ساختار بیرونی عروسک چندان مهم نمی‌داند و برایش بیش از هر چیز سازندهٔ عروسک مهم است زیرا معتقد است تا زمانی که یک عروسک به خوبی ساخته نشود، عروسک‌گردان نمی‌تواند به‌خوبی با آن عروسک ارتباط برقرار کرده و آن را حرکت دهد. فنی‌زاده بیش از این که به دنبال عروسک‌های زیبا باشد به دنبال عروسکی‌ساز که بتواند با آن خوب کار کند.

در مرحلهٔ بعدی اهمیت، گروه تولید برای وی اهمیت دارد و این که برای ساخت برنامه چقدر فکر و اندیشه برای گروه مهم است و چه‌قدر برای برنامهٔ عروسکی کار می‌کنند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*