در آذربایجان غربی کارگروه ساماندهی مد و لباس تشکیل یافت


admin دی 4, 1395 دقیقه مطالعه
در آذربایجان غربی کارگروه ساماندهی مد و لباس تشکیل یافت

به گزارش مجله خبری ایشومر،

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی ،حجت‎الاسلام  والمسلمین محمدباقر کریمی در جلسه هماهنگی نمایشگاه حجاب و عفاف ارومیه که با حضور تاجفر مدیر کل امور بانوان استانداری استان در سالن جلسات شهید غربالدوست اداره کل برگزار شد از تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: صنعت مد و لباس که مربوط به وضعیت پوشش مردم یک جامعه است در فرهنگ هر جامعه‎ای بسیار موثر بوده، از این رو باید کارگروهی در هر استان به بررسی وضعیت این مساله بپردازد.

وی گویش محلی، آداب و سنن، نوع پوشش سنتی و فرهنگ بومی هر منطقه را در تدوین مد و لباس آن منطقه موثر خواند و افزود: باید از پوشش محلی و سنتی رایج در هر منطقه از کشور دفاع شده و با حفاظت از چنین فرهنگ‎هایی در عرصه مد و لباس اقدام به تولید طرح و ایده‎های نوع و متناسب کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هدف از ایجاد کارگروه ساماندهی مد و لباس را یافتن بازار فروش برای اصناف مختلف ندانست و ابراز کرد: این کارگروه یک نهاد فرهنگی و به دنبال ایجاد فرهنگی منطبق بر خواسته‎های اسلامی و ایرانی است که در آن نیاز به پوشش مناسب برای همه اقشار جامعه اعم از بانوان و آقایان مدنظر گرفته شود.

وی با توجه به ضرورت مقابله با گسترش فرهنگ غیرایرانی و غربی در کشور، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‎های مد و لباس، عکس و تصویر با موضوع عفاف و حجاب و شوهای زنده لباس جملگی باید مورد نظارت و دقت قرار گیرند تا به اسم ترویج فرهنگ دینی فرهنگ غربی را با عدم رعایت مسائل شرعی ترویج نکنند.

این مسؤول با بیان اینکه تاسیس کننده نمایشگاه‎ها اعم از افراد حقیقی، حقوقی و نهادهای دولتی است، افزود: هر فرد یا بخشی که قصد ایجاد نمایشگاه مد و لباس دارد باید طرح خود را به کارگروه ساماندهی مد و لباس ارائه دهد و این نهاد از همه طرح‏ها و ایده‎هایی که در این بخش معرفی شوند استقبال می کند.

وی در پایان از امکان عضویت تمامی طراحان مد و لباس در صندوق هنرمندان خبر داد و گفت: این صندوق آمادگی ارائه خدماتی از قبیل وام‌ و بیمه هنرمندان را اعلام کرده و از عضویت همه هنرمندان عرصه‌های مختلف به ویژه طراحان مد و لباس استقبال می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی از دغدغه‎های مقام معظم رهبری است،

گفت: اگر در هر منطقه‎ای مردم به پوشش و آداب و سنن خود پایبند باشند مقابله با تهاجم فرهنگی صورت می گیرد، چرا که فرهنگ اصیل ما در هر بخشی نمودی اسلامی و متناسب با فرامین دینی داشت و دارد.

وی به نقش عفاف و حجاب در تضمین امنیت پایدار هر جامعه‎ای اشاره و اضافه کرد: برخی افراط و تفریط‌هایی که در بین دو قشر مذهبی و غیرمذهبی در زمینه مد و لباس صورت می‌گیرد باید با ارائه طرح‎هایی که برای هر دو قشر قابل قبول است، مدیریت شده و برای جذب قشری که به نوعی در عرصه مد و لباس رها شده اند، چاره اندیشی کرد.

کریمی با اشاره به عدم استقبال جوان‎های متدین و مذهبی از طرح‎ها و مدل‌های ارائه شده در نمایشگاه‎های حجاب و عفاف، تصریح کرد: کار نهادهای فرهنگی کشور نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف و رفع تضاد بین حجاب و عفاف با مد و زیبایی است تا در عین حفظ پوشش صحیح اسلامی به طرح‎هایی که برای همه اقشار جذابیت دارند دست یافت.

وی با بیان اینکه هفته آینده کارگروه ساماندهی مد و لباس آذربایجان غربی کار خود را با تشکیل اولین جلسه آغاز می کند، گفت: نظارت بر محصولات و طرح‎های ارائه شده در نمایشگاه‎های عفاف و حجاب و مد و لباس برعهده این کارگروه است و هر فرد حقیقی یا حقوقی که قصد ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی را دارد باید طرح‌ها و محصولات خود را به کارگروه ساماندهی مد و لباس معرفی کرده و مجوز دریافت کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*