استراق سمع از گوشی های روشن در هواپیما


admin آذر 24, 1395 دقیقه مطالعه
استراق سمع از گوشی های روشن در هواپیما

 

مجله خبری ایشومر 75987141_83893581ccfad استراق سمع از گوشی های روشن در هواپیما تكنولوژی نوآوری  هواپیما هزینه گوشی سمع سازمان روشن تماس پرواز استراق Southwinds GCHQ

استراق سمع از گوشی های روشن در هواپیما

بسیاری از مردم بر این باور هستند که در حین پرواز و زمانی که هواپیما در آسمان قرار دارد، دیگر امکان استراق سمع ارتباطات امکان پذیر نیست و آن ها به راحتی قادر به مبادله داده ها هستند.

اما باید بدانید حتا زمانی که در هواپیما نشسته اید، سازمان ها باز هم این توانایی را دارند تا از روی زمین به ردیابی فعالیت های شما بپردازند، اما این کار چگونه امکان پذیر است؟

با مجله خبری ایشومر همراه باشید.

گزارشی که به تازگی در روزنامه لوموند فرانسه به چاپ رسیده است،

نشان می دهد که سازمان های اطلاعاتی از سال ۲۰۰۵ تا به امروز در تلاش بوده اند تا تماس های مسافران در حین پرواز و همچنین داده هایی که در این مدت مبادله می کردند را مورد پویش قرار دهند. در این گزارش آماده است که تماس ها و ارتباطات مبتنی بر نسل دوم استاندارد GSM هدف اصلی این سازمان ها قرار داشته است. در همین ارتباط پروازهای خطوط هوایی فرانسه جزء اولین اهدافی بودند که تماس های آن ها مورد رهگیری قرار گرفته بود.

در این گزارش آماده است که تماس های مبتنی بر GSM که از سوی رییس جمهور پاکستان، قاچاقچیان، افراد مشکوک به اقدامات تروریستی و دلالان سلاح انجام شده است، همگی مورد استراق سمع قرار گرفته اند.
آژانس اطلاعاتی آمریکا گزارش کرده است که تنها در سال ۲۰۰۹ میلادی بیش از صد هزار نفر از مسافران در طول پروازهای خود تماس تلفنی داشته اند. با توجه به این که GSM از قابلیت بالایی برخوردار بوده، امکان شنود این ارتباطات در هواپیما در مقایسه با شنودی که روی زمین انجام شده و همواره ممکن است خللی در رهگیری آن ها به وجود آید راحت بوده و بسیاری از مسافران بر این باور هستند که هزینه کمی بابت این تماس ها پرداخت می کنند، دست به دست هم داده اند تا رهگیری تماس های مسافران پروازی در اولویت کاری سازمان ها اطلاعاتی قرار گرفته است.
در این گزارش آمده است که آژانس 24 از سال ۲۰۱۲ طرحی موسوم به Southwinds را به مرحله اجرا در آورده است که بر مبنای آن تمامی فعالیت های مبتنی بر شبکه های سلولی همچون انتقال داده ها و حتا تماس های صوتی مسافران را ذخیره و ثبت می کند.

منبع

استراق سمع از گوشی های روشن در هواپیما

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*