بالم لب و كاربرد آن


shohreh مرداد 13, 1401 19 دقیقه مطالعه
بالم لب و كاربرد آن

با مجله خبری ایشومر در سلامت و پزشکی همراه باشید:

بالم لب و كاربرد آن

بالم لب lip balm كه به آن استيک لب ، چپ استيک chapsticks ، كرم مراقبت از لب ، وازلين لب و چرب لب نيز گفته مي شود که برای نرمي و رطوبت سازی پوست لب ساخته و استفاده مي شود.

بالم لب نوعی موم یا پماد است که دارای خاصیت نرم و مرطوب کنندگی می‌باشد و با عملکرد آب رسانی و چرب نگه داشتن سطح پوست  لب ، بدون ایجاد سنگینی و چسبندگی ،  زیبایی و سلامت آن را حفظ و از خشکی و ترک خوردگی پوست لب جلوگیری می‌کند.

افرادی كه همواره از خشكي لب شكايت دارند و لب های آن ها پوسته پوسته مي شود ،

مي توانند با استفاده از انواع چپ استيک ها پوست لب خود را رطوبت دهي كرده و از خشكي و ترك خوردن آن جلوگيري نمایند.

مواد تشكيل دهنده بالم لب ها انواع روغن های طبيعي به همراه ويتامين E ، C ، لانولین ، موم زنبور عسل ، وازلین، ،

روغن نارگیل ، روغن دانه آفتابگردان  و پارافین هستند كه پس از استفاده از آن ها رطوبت لب ها تامين شده و از خشكي و ترك شدن لب جلوگيری مي كنند.

مجله خبری ایشومر بالم-لب-3 بالم لب و كاربرد آن سبک زندگی سلامت و پزشکی  وازلین لب مراقبت از لب خرید وازلین خرید بالم لب لابلو خرید بالم لب چپ استیک بالم لب

 

ویژگی بالم لب مناسب

1. دارای انواع ویتامین‌ ها برای تغذیه پوست لب باشد.

2.  حاوی اسانس طبیعی و بدون تحریک کننده گی وحساسیت زایی باشد.

3. دارای آنتی اکسیدان برای ترمیم بافت آسیب دیده لب باشد.

4.  دارای SPF برای مراقبت لب در برابر نور خورشید باشد.

برندهای مطرح بالم لب جهان :

ای او اس eos , لابلو Labello , وازلين vaseline , نيوآ Nivea , رز بری roseberry ، ايور روشه و … در صدر توليد وازلين لب و محصولات مراقبت از لب در جهان می باشند.

پيشنهاد مي شود افرادی كه دارای لب های خشك هستند قبل از استفاده از رژ لب ها ، از چپ استيک استفاده نمايند و سپس روی آن رژ لب بمالند، تا به این ترتیب رطوبت از دست رفته لب هایشان را حفظ کنند.

مجله خبری ایشومر بالم-لب-و-کاربرد بالم لب و كاربرد آن سبک زندگی سلامت و پزشکی  وازلین لب مراقبت از لب خرید وازلین خرید بالم لب لابلو خرید بالم لب چپ استیک بالم لب


طبق گزارش مجله خبری ایشومر ، با اين كار از خشك شدن پوست لب های خود به مقدار زيادی جلوگيری مي كنند.

استفاده از بالم لب های ارگانيک مانند ای او اس eos و لابلو مي تواند اثر دارويي بر روی لب داشته و به بهبود و درمان پوست آسيب ديده لب كمك نمايند.

پيشنهاد مي شود همیشه هنگامي كه در هوای گرم و يا سرد قرار مي گيريد حتما از مراقبت از لب ها و چرب لب ها استفاده نماييد تا از پوست لب خود نگهداری و محافظت نماييد ، تا به این ترتیب از آسیب های احتمالی لب پیشگیری کرده باشید.

پوست لطیف لب بسیار حساس است و به مراقبت و نگهداری روزانه نیاز دارد ، کافیست که همواره لب های خود را تمیز نگاه داشته و در طول لب آرایش لب های خود را پاک نموده و با استفاده از انواع مناسب چپ استیک ها پوست لب خود را مرطوب نگه دارید.

بعضي از بالم لب ها داراي ضد آفتاب هستند و از پوست لب نيز در برابر اشعه آفتاب و نور خورشيد محافظت مي كنند مانند: بالم لب لابلو مدل sun protect

خريد بالم لب لابلو ، ای او اس ، وازلين و برندهاي ديگر مورد نیاز خود را از فروشگاه اينترنتی ايشومر امكان پذير است.

استفاده از محصولات محافظت از لب باعث بهبود سریع لب های خشک و شکاف خورده می شوند .

به هنگام خرید بالم لب دقت نمایید که محصولاتی را انتخاب کرده که از برندهای معتبر و به روز دنیا باشند و همچنین به روز بوده و بر روی بسته آن ها نیز تاریخ انقضا درج شده باشد.

مجله خبری ایشومر معرفی-معروف-ترین-برند-بالم-لب-لابلو-Labello بالم لب و كاربرد آن سبک زندگی سلامت و پزشکی  وازلین لب مراقبت از لب خرید وازلین خرید بالم لب لابلو خرید بالم لب چپ استیک بالم لب

با مجله خبری ایشومر در سلامت و پزشکی همراه باشید:

پوست لب های شما نازک تر و حساس تر از از پوست صورت شما است. بنابراین در صورت ابتلا به شکاف و خشکی لب ، استفاده از وازلین لب ، لب های شما به خوبی آبرسانی کرده و خشکی و ترکیدگی پوست لب تان زودتر بهبود می یابند.

به وسیله این محصولات لب ها را آبرسانی و به ایجاد کلاژن سازی پوست لب هایتان کمک کنید.

از انواع محصولات مراقبت از لب می توان به ماسک لب اشاره کرد که با استفاده از این محصول نیز می توانید زیبایی لب های تان را چند برابر نمایید.

ماسک های لب نیز آب رسان می باشند و باعث حفظ رطوبت لب شده و پس از استفاده مرتب ، باعث درخشان و تازه شدن پوست لب می شوند.

پیشنهاد می شود کسانی که دارای لب های صاف و یک دستی نیز هستند از محصولات مراقبت لب نیز استفاده نمایند تا زیبایی پوست لب آن ها به صورت دائمی حفظ شود و همچنین پوست لب آن ها دارای شفافیت بی نظیری خواهد شد.

زیبایی چهره خود را با داشتن لب های شفاف با پوست صاف و یک دست چند برابر نمایید.

مجله خبری ایشومر vaseline-original-pure-skin-jelly-8.2ml-2-300x300 بالم لب و كاربرد آن سبک زندگی سلامت و پزشکی  وازلین لب مراقبت از لب خرید وازلین خرید بالم لب لابلو خرید بالم لب چپ استیک بالم لب

نحوه استفاده صحیح از بالم لب ها

طبق گزارش ایشومر ، بالم لب های موجود در بازار به صورت استیک ، کاسه ای و یا تیوپی هستند ، مدل انتخابی آن ها بستگی به سلیقه خود تان دارد.

قبل از استفاده ، صورت و لب خود را به خوبی بشوئید ، به صورتی که هیچ گونه چربی ناشی از غذا و یا لوازم آرایشی بر روی پوست شما باقی نمانده باشد ، تا هنگام استفاده بتوانید از حداکثر اثر درمانی و زیبایی آن بهره برید.

سپس مقدار کمی از بالم لب و یا وازلین لب را بر روی لب مالیده و به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید که بر روی پوست شما به خوبی قرار گیرد و مواد مغذی آن جذب پوست تان شود.

این محصولات حتی به عنوان پبش زمینه آرایش استفاده می شوند ، با استفاده از آن ها ، بیماری خشکی پوست لب – ترک خوردن ، پوست پوست شدن – که ناشی از استفاده انواع محتلف لوازم آرایشی نظیر رژ لب ها هستند را به میزان بسیار بالایی کم و به طور کلی رفع نمایید.

مواد تشکیل دهنده بالم لب ها

اصلی‌ ترین مواد تشکیل دهنده بالم لب ها ، ترکیبات نرم و مرطوب کننده مانند :

لانولین ، موم زنبور عسل ، وازلین ، روغن نارگیل ، روغن دانه آفتابگردان و پارافین است.

با توجه به نوع بالم لب و برند و کارآیی آن ، مواد تشکیل دهنده ی آن می تواند متفاوت باشد.

برخی از این محصولات علاوه بر مقداری از این مواد تشکیل دهنده می توانند دارای Q۱۰، ویتامین C  و ویتامین E باشند.

برخی دیگر علاوه برمواد پایه ، دارای عملکرد کاهش چین و چروک لب‌ ها می باشند این مدل ها شامل موادی چون هیالورونیک اسید ،

کلاژن و دی پالمیتول هیدروکسی پرولین هستند که همگی از فاکتور‌های مقابله با پیری پوست هستند.

مجله خبری ایشومر بالم-لب-وازلین-مدل-rosy-lips-حجم-4.8-گرم-300x300 بالم لب و كاربرد آن سبک زندگی سلامت و پزشکی  وازلین لب مراقبت از لب خرید وازلین خرید بالم لب لابلو خرید بالم لب چپ استیک بالم لب

با مجله خبری ایشومر در سلامت و پزشکی همراه باشید:

زمان استفاده از بالم لب ها

 شما باید به صورت منظم از بالم لب ها استفاده کنید و در روتین مراقبت پوستی خود این محصول را نیز قرار دهید تا در محافظت از پوست لب و همچنین خشک شدن آن جلوگیری کنید.

معمولا محصولات پوست و زیبایی به این صورت استفاده می‌شوند که از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند و بالم لب نیز همین خاصیت را دارد.

به همین خاطر پیشنهاد می شود که قبل از خواب و همراه با دیگر محصولات پوستی خود، بالم لب را نیز روی لبان خود بزنید تا بیشترین اثربخشی را از این محصول بگیرید.

طبق گزارش مجله خبری ایشومر ، در مورد محصولاتی که حاوی منتول، اسید سالیسیلیک، سینامیک آلدئید یا اسانس نعناع هستند احتیاط کنید ، این افزودنی‌ها پس از استفاده مکرر لب‌ها را خشک می‌کنند، به همراه آن ها از انواع رطوبت رسان ها استفاده نمایید.

بهترین ایده برای مصرف بالم لب این است که یک بار در روز از آن استفاده شود ، اما بدانید چه زمانی این کار را باید انجام دهید.

قبل از خوردن و آشامیدن از آن استفاده نکنید ، در غیر این صورت در پایان وعده غذایی یا میان وعده خود تمام بالم لب را خورده اید و اثری از آن روی لب‌ های شما باقی نمانده است.

بعد از اتمام وعده‌های غذایی ، در ماه‌ های سرد و گرم سال ، که پوست لب ها بیشتر خشک می شوند استفاده نمایید.

با مجله خبری ایشومر در سلامت و پزشکی همراه باشید:

فواید استفاده از بالم لب ها

این محصولات از لب های شما در برابر شرایط آب و هوایی مانند گرد و غبار ، نور خورشید و باد محافظت می کنند.

بالم لب ها از یک پایه مرطوب کننده قوی مانند وازلین ، کره کاکائو یا لانولین تشکیل شده اند که به لب ها رطوبت قوی می بخشد و لبهای شما را از خشکی محافظت می کنند که تاثیر استفاده از آن ها را می توان در رفع خشکی پوست مشاهده کرد ،

بعضی از این محصولات دارای رنگی طبیعی و کم رنگ هستند  ، به طوری که به لب های شما رنگ زیباتری نیز می دهند ، به خصوص اگر از تیرگی لب ها رنج می برید حتما از این محصولات استفاده نمایید.

پس از استفاده از این محصول ، علائم پیری که بر روی پوست لب شما به مرور زمان به وجود آمده است را از بین برده  و باعث می شود لب های شما مانند لب های کودک نرم و لطیف به نظر رسند.

چرا باید از بالم لب ها استفاده کرد؟

الف- پوست لب ها بسیار نازک هستند ، به همین دلیل خیلی سریع بر اثر عواملی مانند اشعه خورشید ، تغییرات آب و هوایی و آلودگی هوا خشک و ترک میخورند.

ب- لب ها به خودی خود حفاظتی طبیعی در برابر اشعه ماورای بنفش را ندارند و به علت نداشتن رنگدانه های ملانین ، پس  همین دلیل از عوامل خشک شدن پوست آن هاست.

ج- در لب ها هیچ غده تعرقی وجود ندارد پس لب ها به خودی خود عرق نمی کنند و خشک می شوند ، همین دلیل نیاز لبها را به آبرسانی شدن تشدید می‌کند.

طبق گزارش مجله خبری ایشومر ،به جای این که لب های خشک خود را با زبانتان مرطوب کنید ، از بالم لب ها استفاده نمایید ، حفظ رطوبت لب از وظیفه اصلی بالم لب هاست ، پس برای داشتن لب های زیبا و سالم از این محصول به صورت روتین استفاده نمایید.

با مجله خبری ایشومر در سلامت و پزشکی همراه باشید:

پیشنهاد می شود هنگام خرید بالم لب به نکات زیر توجه نمایید:

اگر به پوست و سلامت خود اهمیت می دهید ، به هنگام خرید هر محصول آرایشی باید به مواد تشکیل‌ دهنده و برند آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بدون شک خرید بالم لب نامرغوب و استفاده از آن می‌تواند باعث بدتر شدن خشکی پوست لب شما شود ، به هنگام انتخاب و خرید بالم لب نوعی را انتخاب نمایید که مواد تشکیل دهنده آن طبیعی باشد و اسانس تحریک‌ کننده ای نداشته باشد.

دارای ویتامین هایی نظیر E و C باشد، زیرا به نرم‌ کنندگی و رطوبت‌ رسانی پوست لب‌ ها کمک می‌کند.

مرطوب‌کننده لب باید دارای SPF15 به بالا باشد که به هنگام قرار گرفتن در معرض خورشید، دچار پوسته شدن و یا خشکی و ترک خوردن پوست لب نشود. در برابر هر دو اشعه خورشید ، UVA و UVB از لب‌ ها محافظت کند.

بهتر است حاوی اکسید روی باشد. چون این ماده یک مانع فیزیکی در برابر اشعه‌های مضر خورشید به وجود می‌آورد.

آنتی‌اکسیدان داشته باشد که به کمک آن بافت آسیب‌ دیده گی لب ترمیم شود.

الکل، اسیدسالیسیلیک و پارابن نداشته باشد ، زیرا الکل پوست لب را خشک  و اسیدسالیسیلیک باعث پوسته پوسته شدن لب می‌شود و پارابن‌ هم ممکن است آلرژی و ناراحتی‌ های پوستی ایجاد کند.

راحت ترین نوع انتخاب و خرید بالم لب ، انتخاب از برندهای معتبری نظیر ، لابلو ، وازلین ، نیوآ ، ای او اس ، رز بری و … می باشد که شناخته و ثابت شده هستند.

ادامه دارد…

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*