طراحيهنر

با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت چهارم

با مجله خبری ایشومر در هنر ، طراحی و اصطلاحات انیمیشن همراه باشید:

با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت چهارم

لایه (Layer)

به لایه های شفاف و مسطح مجازی گفته میشه که تصاویر روی هرکدوم از این لایه ها قرار میگیرن.

این اسم از روش های قدیمی انیمیشن اومده که تصاویر روی لایه های شفاف طلق کشیده میشدن.

معمولا در زمان قدیم برای جلوگیری از افت رنگ با حداکثر ۴ لایه کار میکردن.

ردیابی خط (Tracing)

در نرم افزارهای انیمیشن به تبدیل طراحی مدادی به خطوط مشکی واضح گفته میشه. این کار معادل inking در

انیمیشن های سنتی به حساب میاد.

تبدیل (Morphing)

به تبدیل یک تصویر به تصویر دیگه طی یک فرآیند انیمیشنی و خودکار گفته میشه.

مدل رنگ آمیزی (Coloring Model)

در نرم افزار های انیمیشن به مدلی گفته میشه که قبلا رنگ شده و به جای پالت رنگ، رنگ ها از قسمت های مختلف اون تصویر انتخاب میشه.

فیلتر تصویر (Pic fil.ter)

به پردازش تصویری مختلفی که منجر به ساخت جلوه های متفاوت در تصویر میشن اطلاق میشه.

فیلتر رنگ (Color filter)

هر تصویر از ۳ نوررنگی اصلی یعنی قرمز، سبز و آبی ساخته شد. علاوه بر این در نرم افزارها برای نشان دادن شفافیت

رنگ چهارمین رنگ هم به نام کانال آلفا (Alpha Channel) اضافه میکنن. فیلتر های رنگ توانایی حذف یک یا چندتا از

کانال های رنگی رو دارن.

 

 

 

مجله خبری ایشومر اصطلاحات-انیمیشن-هنر-4-مجله-خبری-ایشومر-300x185 با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت چهارم طراحي هنر  هنر طراحی انیمیشن اصطلاحات انیمیشن

 

 

 

با مجله خبری ایشومر در هنر ، طراحی و اصطلاحات انیمیشن همراه باشید:

میزنور (Light Table)

به میزی شیشه ای گفته میشه که با روشن شدن لامپی در پشت شیشه اش، میشه تصاویر روی چند کاغذ مختلف و

روی هم رو دید. در نرم افزارهای انیمیشن، به قابلیت دیدن چند فریم در یک تصویر اطلاق میشه.

پوست پیازی (Onion Skin)

به کاغذ های مخصوص انیمیشن گفته میشه که با قراردادن روی میزنور به راحتی میشه تصاویر روی چندین کاغذ رو دید.

در نرم افزارهای انیمیشن، به قابلیت دیدن چند فریم در یک تصویر اطلاق میشه.

پشت نمایی (Transparency)

به میزان شفافیت تصویر به گونه ای که تصویر پشتش دیده بشه، اطلاق میشه. درنرم افزارها معمولا در ارتباط مسقیم

با تغییرات کانال آلفا هست.

پس زمینه (Background)

در نرم افزارهای انیمیشن به تصویر منظره یا هرتصویر ثابتی که در پشت تمام تصاویر قرار میگیره گفته میشه.

پیش زمینه (Foreground)

به صورت پیش فرض به ۴ لایه ایکه روی پیش زمینه قرار میگیرن گفته میشه. (در نرم افزار های مختلف ممکنه تعداد

لایه ها بیشتر هم باشه)

هماهنگی لب (Lip Sync)

به هماهنگی شکل لب با صدای بیرون اومده از دهان اطلاق میشه. در بعضی از نرم افزارها میشه شکل لب رو

با حروف مختلف تطبیق داد، و برنامه خودش با آنالیز صدا شکل های متناسب لب رو در طول زمان روی صورت

کاراکتر قرار میده.

خار (Peg)

به برجستگی هایی گفته میشه که طلق های انیمیشن رو زیر دوربین نگه میداشتن و با حرکت این خارها و

عکسبرداری مجدد، جلوه ی حرکت به تصویر داده میشد.

دوربین (Camera)

در نرم افزارهای انیمیشن دوربین ها به دوصورت هستن. یا ثابتند و فقط میشه لایه ها رو زیرش حرکت داد،

یا خودشون متحرک هستن و مجزا از لایه ها میتونن حرکت کن.

مونتاژ (Superimpose)

وقتی یک تصویر ثایت یا متحرک روی یک تصویر متحرک دیگه قرار میگیره.

با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت اول

با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت دوم

با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت سوم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن