كشف و خنثي سازي بمب و مين توسط اسفناج


admin اسفند 10, 1399 دقیقه مطالعه
كشف و خنثي سازي بمب و مين توسط اسفناج

جان موجوداتي كه با تخصص بمب و مين كشف ميكردند در مان است با مجله خبري ايشومر همراه باشيد تا پي به راز كشف بمب و مين توسط اسفناج:

گروهی از دانشمندان توانسته‌اند با کمک حسگرهایی خاص که در برگ‌های گیاه اسفناج تعبیه شده، مواد منفجره را کشف کنند. در این سیستم امکان ارسال اخطار از طریق ایمیل نیز وجود دارد.

این تحقیقات بر پایه بخشی از حوزه نانوبیونیک گیاهی انجام شده که در آن با کمک نانومتریال‌ها، قابلیت‌های خاص به گیاهان اضافه می‌شود.

در نتیجه تحقیقات دانشگاه ام‌آی‌تی که در ژورنال Nature Materials منتشر شده، این سنسورها در بخشی از برگ اسفناج تعبیه شده که عمل فتوسنتز در آن انجام می‌شود.

این سنسورها می‌توانند اخطارهای گیاه -نسبت به وجود مواد و ترکیبات شیمیایی مثل ترکیبات نیتروماتیک را که در بمب‌ها و مین‌ها وجود دارند- را شناسایی کنند.

این فرایند به واسطه تمایل جذب مواد شیمیایی در ریشه‌ی گیاه اسفناج اتفاق می‌افتد.

در حالت عادی اگر ریشه‌ی گیاه مواد شیمیایی را در آب‌های زیرزمینی شناسایی کند اقدام به جذب آن‌ها می‌کند و رساندن مواد به برگ گیاه حدود ده دقیقه طول می‌کشد.

مجله خبری ایشومر IMG_2529 كشف و خنثي سازي بمب و مين توسط اسفناج تكنولوژی نوآوری  مين كشف خنثي سازي بمب اسفناج

با مجله خبری ایشومر در تکنولوژی و نوآوری همراه باشید:

اما سنسورهای مصنوعی که در برگ گیاه قرار می‌گیرند، امکان شناسایی را تسهیل می‌کنند. وضعیت برگ‌ها در این روش با کمک یک دوربین مادون‌قرمز تحت نظر قرار می‌گیرد و

در صورت مشاهده‌ی وضعیت غیرعادی، سیستم امکان ارسال خودکار اخطار، از طریق ایمیل را دارد. به گفته‌ی محققان این تکنیک می‌تواند برای هر گیاهی پیاده شود.

 

پیش‌بینی می‌شود در آینده امکان آموزش گیاه برای اخطارهای برنامه‌ریزی شده در خصوص مواردی مثل آلودگی‌های محیطی هم امکان‌پذیر شود.

بدین‌ترتیب احتمالا سنسورهای مصنوعی پیچیده‌تری نیز ساخته می‌شوند که بتوان با کمک گیاهان، برای مقاصد مختلف اخطارهای متفاوتی را دریافت کرد. در این صورت،

کمک‌گرفتن از ساختارهای گیاهی برای شناسایی مواد مختلف می‌تواند جایگزین قابل‌اعتمادتری برای سنسورهای مصنوعی مستقل باشد.

خصوصا در شرایطی که گیاهان زیادی در خیابان‌ها، پارک‌ها و آپارتمان‌ها در نزدیکی ما هستند.

تازه هاي تكنولوژي همه روزه در مجله خبري ايشومر.

چگونه خود را از آلودگی هوا محافظت کنید بخش ۱

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*