اسنپ فود در روز اول فودپارتی از دسترس خارج شد


farhadajorloo آبان 6, 1396 دقیقه مطالعه
اسنپ فود در روز اول فودپارتی از دسترس خارج شد

اسنپ فود در هفته گذشته خبر از اجرای کمپینی با عنوان فودپارتی داد؛ کمپینی که در آن کاربران قادر بودند غذای مورد نظر خود را با ۵۰ درصد تخفیف تهیه کنند و که در روز‌های اخیر تبلیغات مجازی گسترده‌ای برای آن انجام شده بود اما در چند دقیقه ابتدایی آغاز ثبت سفارشات، اپلیکیشن اسنپ‌فود از کار ایستاد.

با مجله خبری ایشومر همراه باشید.

همین مسئله سبب شد تا حتی کاربرانی که به شکل عادی مایل به دریافت سرویس معمول خود بودند نیز در ثبت سفارش دچار مشکل شوند و البته اعتراض خود را در شبکه‌های اجتماعی نشان داده یا به سراغ رقبایی بروند که قرار بود اسنپ فود با همین کمپین، فاصله‌ خود را با آنها بیشتر کند.

فودپارتی قرار بود از ۶ الی ۹ آبان، بین ساعت‌های ۱۲ الی ۱۵:۳۰ برگزار شود اما مهمان‌هایی که دعوت‌شدند، پشت در بسته ماندند.

مجله خبری ایشومر اسنپ-فود-روز-اول-فودپارتی-دسترس-2-300x169 اسنپ فود در روز اول فودپارتی از دسترس خارج شد تازه ها سبک زندگی  فودپارتی اسنپ فود

«امین سمیعی» مدیر بازاریابی اسنپ‌فود آماری را در همین رابطه ارائه کرد و خبر داد که ۳۰ درصد از سفارشات امروز ناموفق بوده‌اند.

سمیعی علت اصلی از کار افتادن اپلیکیشن اسنپ فود را «ترافیک لحظه‌ای فوق‌العاده بالا» عنوان می‌کند و می‌گوید:

«در روز‌های اخیر فقط ۴۲ هزار نفر از میان افرادی که از صفحه فودپارتی بازدید کرده بودند، درخواست داشتند تا اطلاعات مربوط به این کمپین پیش از آغاز آن برای آنها ارسال شود. کمپین ۱۰ دقیقه ابتدایی به خوبی جلو رفت اما پس از گذشت چند دقیقه، به دلیل بار زیاد و ترافیک لحظه‌ای فوق‌العاده بالا، با مشکل مواجه شد.»

شروع این کمپین با چالش بزرگی مواجه شد و مدیر بازاریابی اسنپ فود هم اعتقاد دارد که چنین اتفاقی می‌تواند روی مشتریان این سامانه تاثیرگذار باشد:

«ما دو دسته مشتری داریم.هم کاربرانی که از سفارش خود را از طریق سامانه ما می‌دهند و هم رستوران‌هایی که در واقع مشتری خود ما محسوب می‌شوند.در حالت عادی رستوران‌ها توان پاسخ‌گویی به این حجم از سفارشات را ندارند و با قبلاً با آنها در خصوص این رویداد هماهنگ کرده بودیم.در واقع این اتفاق سخت هم از سوی مشتریان نهایی هم از سوی رستوران‌ها به ما ضربه زد. ۲۰ نفر در اسنپ فود مسئول مستقیم برگزاری این کمپین بودند.»

 

سمیعی اشاره می‌کند که اسنپ‌فود امروز از آنچه تصور می‌شد بزرگ‌تر شده است و یکی از دلایل به مشکل خوردن این کمپین در روز ابتدایی اجرای آن، همین مسئله بوده است: «زمانی که یک کسب‌وکار بزرگ می‌شود، باید فرآیندها را هم به همان نسبت تغییر داد و ما امروز این تجربه را به دست آوردیم.»

 

مدیر بازاریابی اسنپ‌فود رخ دادن چنین اتفاقی را علت توقف کمپین‌های آینده نمی‌داند و می‌گوید که قطعا در آینده چنین کمپین‌هایی ادامه خواهند داشت اما به شکلی حساب‌شده تر و دقیق‌تر، با اجرای پایلوت‌های منظم.

 

اما آیا در روزهای باقی‌مانده از فودپارتی، یکی از بزرگترین سامانه‌های سفارش آنلاین غذا می‌تواند سرویس مناسبی را به کاربران خود ارائه کند؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*