گوگل کمپین جدیدی را برای کشف باگ در اپلیکیشن های منتخب راه اندازی کرد


farhadajorloo مهر 30, 1396 دقیقه مطالعه
گوگل کمپین جدیدی را برای کشف باگ در اپلیکیشن های منتخب راه اندازی کرد

گوگل – احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگامی که مشغول کار با تلفن همراه هوشمند خود هستید،اپلیکیشن ها دچار هنگ و ریست شوند.این اتفاق ناخوشآیند معمولا در اپلیکیشن های جدید که توسط طراحان خلاق اما با توان مالی محدود ساخته شده اند اتفاق می افتد.و علت آن وجود باگ های مختلف و حفره ها ی امنیتی در ساختار آنهاست که کشف و اصلاح آنها بودجه زیادی می طلبد.اکنون گوگل برای رفع این مشکل ناخوشایند دست به کار شده است.

با مجله خبری ایشومر همراه باشید.

کمپانی گوگل تا کنون برنامه های مختلفی را برای کشف باگ و حفره های امنیتی در محصولات خود اجرا کرده و به ازای شناسایی آسیب پذیری توسط هکرها، مبالغی را به عنوان جایزه به آنها پرداخت نموده است.

اما بسیاری از توسعه دهندگان شخص ثالث از توان مالی گوگل برخوردار نیستند و نمی توانند با اجرای چنین برنامه هایی، ایرادات امنیتی نرم افزارهای خود را برطرف کنند؛ به همین جهت کمپانی ساکن مانتین ویو دست به کار شده و برای حمایت از توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی، برنامه جدیدی را با همکاری «HackerOne» راه اندازی کرده است.

مجله خبری ایشومر گوگل-اپلیکیشن-باگ-امنیتی-رفع-می-کند-1-300x77 گوگل کمپین جدیدی را برای کشف باگ در اپلیکیشن های منتخب راه اندازی کرد تكنولوژی موبایل و تبلت  گوگل باگ امنیتی اپلیکیشن
بر اساس قوانین برنامه مورد بحث، هکرها (و پژوهشگران امنیتی) باید پس از پیدا کردن هر باگ یا حفره امنیتی، یافته های خود را با توسعه دهندگان به اشتراک بگذارند و سپس گزارش مربوطه را به گوگل ارسال کرده، و جایزه 1000 دلاری خود را (به ازای هر مورد) دریافت نمایند.

لازم به ذکر است که برنامه امنیتی جدید فعلاً فقط شامل اپلیکیشن های Dropbox ،Duolingo ،Line ،Snapchat ،Tinder ،Alibaba, ،Mail.ru و Headspace می شود و هکرها نمی توانند با گزارش ایراد در نرم افزارهای متفرقه و سطح پایین، از کمپانی جایزه طلب کنند.

گفتنی است گوگل از سایر توسعه دهندگانی که علاقه مند به رفع ایرادات اپلیکیشن های خود هستند نیز برای همکاری در برنامه کشف آسیب پذیری جدید دعوت نموده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*