5 نکته جالب و جذاب درباره قهوه که نمی دانستید


farhadajorloo مهر 30, 1396 دقیقه مطالعه
5 نکته جالب و جذاب درباره قهوه که نمی دانستید

برای شروع یک روز خسته کننده هیچ راهی بهتر از نوشیدن یک یا چند فنجان از قهوه مورد علاقه تان وجود ندارد.این نوشیدنی خوش طعم شما را بیدار کرده،هشیار نگه می دارد و شما را از  کسل شدن بعد از ظهر دور نگه می دارد.

حتی اگر روزانه قهوه می نوشید چیز هایی درباره آن وجود دارد که احتمالا نمی دانید.در اینجا حقایقی را درباره این نوشیدنی دوست داشتنی آورده ایم.

با مجله خبری ایشومر همراه باشید

1.اولین وبکم مراقب یک قهوه جوش بود!

اولین وبکم حدودا در سال 1991 توسط پروفسور پاول جاردسکی و دکتر کوئنتین استافورد فریزر از دانشگاه کمبریج ساخته شد که به شدت عاشق قهوه بودند.آنها یک دوربین را با نرم افزاری که طراحی کرده بودند برای نظارت بر قهوه جوش شان در اتاق بغل بکار گرفتند تا دیگر مجبور نباشند به آن سر بزنند یا کاملا بجوشد و تمام شود!

2.دانه آن در حقیقت یک میوه است!

مجله خبری ایشومر قهوهکافئین-300x225 5 نکته جالب و جذاب درباره قهوه که نمی دانستید تازه ها سبک زندگی  کافئین قهوه

چیزی که ما در واقعیت دانه ی قهوه می نامیم در حقیقت بخشی از یک میوه است.این دانه که برداشت شده و از آن برای درست کردن قهوه استفاده می شود در حقیقت هسته ی یک میوه ی قرمز رنگ شبیه به گیلاس است که بر روی درخت می روید.

3.در ابتدا نوشیده نمی شد،خورده می شد!

از آن جایی که این نوشیدنی از یک میوه می آید پس جای تعجب ندارد که نوشیدن آن روش اصلی مصرف آن نبوده است.قبیله های آفریقایی دانه ها را با چربی حیوانات میکس کرده و بصورت گلوله در می آوردند و این گلوله ها را می خوردند تا به اعضای قبیله انرژی بدهد.

4.هرچقدر روست آن بیشتر باشد کافئین آن کمتر است!

اکثر مردم فکر می کنند که طعم قوی قهوه های با روست بالا به معنی وجود کافئین بیشتر در آنهاست،اما در حقیقت هرچه مقدار روست دانه ی آن بیشتر باشد –تیره تر باشد-کافئین آن کمتر است.تغییر میان مقدار کافئین آنها کم است اما از نظر مقدار نمونه های روشن تر کافئین بیشتری نسبت به نمونه های تیره تر دارند.

5.مفهوم انعام دادن(tip) از یک کافی شاپ شروع شد!

امروزه مرسوم است که بعد از نوشیدن قهوه یا نوشیدنی یا خوردن غذا انعامی روی میز گذاشته شود.این کار همیشه مرسوم نبوده است،بلکه به نظر می رسد که (انعام دادن) از یک کافه در لندن در قرن 17 میلادی شروع شده است.قبل از نشستن،مشتریان مبلغی را در یک ظرف می انداختند که روی آن نوشته شده بود-برای تضمین سرعت-(to insure promptness) که از سه حرف نخست آن tip ساخته می شود.هدف از این کار این بود که مشتریان بنا بر انعامشان قهوه شان را زودتر دریافت کنند.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*