کاربران فیسبوک تمایلی به حضور دستگاه تماس تصویری خانگی ندارند


mehrdad شهریور 7, 1396 دقیقه مطالعه
کاربران فیسبوک تمایلی به حضور دستگاه تماس تصویری خانگی ندارند

فیسبوک چند وقیست که توسعه دستگاهی خانگی برای تماس تصویری را در دستور کار دارد، اما همزمان با پیشرفت این پروژه، نگرانی های مربوط به حریم شخصی کاربران نیز بیشتر می شوند.

این کمپانی به تازگی رقیبی را برای «آمازون اکو» تدارک دیده که به آن «الوها» (Aloha) می گویند. ظاهراً عرضه عمومی این دستگاه برای حدود 8 ماه دیگر یعنی ماه مه 2018 برنامه ریزی شده است.

در مراحل اولیه توسعه الوها، کارکنان فیسبوک به سراغ گروه های مختلف مردم رفتند تا نظر آنها را در مورد این محصول جویا شوند، اما به نتیجه جالبی بر خوردند: اکثر مردم نگرانند که فیسبوک با این دستگاه از آنها جاسوسی کند.

توانایی الوها برای شناسایی افراد از طریق دوربین هم نگرانی های زیادی را در پی داشته است. فیسبوک خانه ای را اجاره کرد تا دستگاه را در اتاق های مختلف تست کند، اما افراد از حضور این دستگاه هوشمند در بخش های خصوصی مانند اتاق خواب احساس ناراحتی کردند.

مجله خبری ایشومر کاربران-فیسبوک-تمایلی-به-حضور-دستگاه-تکاربران-فیسبوک-تمایلی-به-حضور-دستگاه-ت-300x200 کاربران فیسبوک تمایلی به حضور دستگاه تماس تصویری خانگی ندارند تكنولوژی نوآوری

فیسبوک برای رفع این نگرانی ها، روش متفاوتی را برای بازاریابی الوها در نظر گرفته و مثلاً آن را ابزاری برای ایجاد ارتباط بین سالمندان و اعضای خانواده معرفی می کند، ضمن اینکه احتمالاً خبری از لوگوی فیسبوک روی این دستگاه نخواهد بود.

با این حال راه اندازی الوها به حساب کاربری فیسبوک نیاز دارد و بنابراین غول شبکه های اجتماعی، به تعاملات کامل کاربر و دستگاه هوشمندش دسترسی خواهد داشت. فیسبوک، فروش سخت افزار را روشی برای نفوذ بیشتر در زندگی بیش از 2 میلیارد کاربرش و البته کسب سود سرشار از تبلیغات می داند.

گفتنیست نگرانی های امنیتی درباره فیسبوک تازگی ندارد. این شرکت در سال 2013 یک دستگاه موبایل اندرویدی مخصوص به نام «فیسبوک هوم» را معرفی کرد، اما هیچگونه موفقیتی را به دست نیاورد.

«ساختمان هشتم» که بخش سخت افزاری فیسبوک به شمار می رود، محصولات دیگری از جمله اسپیکر هوشمند بدون نمایشگر، گجت های پوشیدنی و فناوری های آینده نگرانه را نیز در دست توسعه دارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*