مد و مدلینگ چالش مانکن در جامعه امروزی


admin آذر 24, 1395 دقیقه مطالعه
مد و مدلینگ چالش مانکن  در جامعه امروزی

 

مجله خبری ایشومر :

مدتی است که چالشی جدید شروع شده است و این روزها هزاران کاربر ایرانی هم در شبکه‌های اجتماعی به ساخت ویدئوهای مربوط به این چالش اقدام کرده‌اند.

این چالش، “چالش مانکن” نام دارد که اصطلاحاً نام یک رویداد ویدیویی است که در آن مردم بدون حرکت هستند و دوربین از بین شرکت‌کنندگان در چالش عبور می‌کند. این رویداد با یک آهنگ در پس‌زمینه ضبط و با #MannequinChallenge به وسیله رسانه‌های اجتماعی توییتر و اینستاگرام استفاده می‌شود.

 البته ورود این سبک و سیاق از مدلینگ به دل جامعه و عامه مردم پس از چالش‌های دیگری همچون چالش آب یخ و امثال آن با حضور چهره‌های محبوب و مشهور جهانی پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای پیدا کرد.

با وجود آنکه چالش مانکن عمرش از چند ماه تجاوز نمی‌کند اما دنیا و فضای مجازی را به تسخیر در آورده است و از جوان و پیر و هنرمند گرفته تا سیاستمدار و ورزشکار را درگیر خود کرده است.

اما خاستگاه پرداخت به این موضوع در حوزه مد و لباس آن جایی اهمیت پیدا می‌کند که مشاهده می‌شود سبک و سیاق فیلم‌های ضبط شده در بین نوجوانان و جوانان ایرانی به شدت سوژه مدگرایی را محوریت قرار داده و با گسترش وسایل ارتباط جمعی و ورود چنین چالش‌های موضوع محور، این طیف از جامعه به دنبال ایجاد ارتباطات گسترده با جوامع و فرهنگ‌های گوناگون هستند.

حال آنکه جوانان و نوجوانان ایرانی تا چه اندازه در قالب چالش مانکن به رفتارها و هنجارهای همسو با ارزش‌های جامعه‌ خود رو آورند و یا به عکس آن عمل کنند موضوعی است که دیگر بار به جایگاه مد در اشاعه الگوهای فرهنگی دامن زده است. بد نیست با نگاهی نو و مثبت به این پدیده، فرصت را غنیمت شمرده و از دریچه این چالش اقدام به معرفی هر چه بهتر منش و رفتار، پوشش، آرایش و محیط آرایی جامعه اصیل ایرانی بپردازیم.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*