مایکروسافت به طرح جمع آوری اطلاعات مسلمانان آمریکا اعتراض میکند


admin آذر 26, 1395 دقیقه مطالعه
مایکروسافت به طرح جمع آوری اطلاعات مسلمانان آمریکا اعتراض میکند

 

مجله خبری ایشومر 76145889_84124506edcec مایکروسافت به طرح جمع آوری اطلاعات مسلمانان آمریکا اعتراض میکند تكنولوژی نوآوری  مسلمانان مدیرعامل مایکروسافت کمپانی ساتیا نادلا دولت جاسوسی تکنولوژی ترامپ اطلاعات

بعد از آن که روز گذشته، ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل کمپانی مایکروسافت با رئیس جمهور منتخب آمریکا، دونالد ترامپ دیدار کرد، نگرانی هایی در خصوص همکاری این شرکت با دولت در خصوص جاسوسی از مردم آمریکا به وجود آمد.با مجله خبری ایشومر همراه باشید.
این روزها کمپانی های بزرگ تکنولوژی، هم از جانب دولت ها و هم از طرف کاربران خود تحت فشار هستند. برخی دولت ها، به خصوص آمریکا، از شرکت های بزرگ می خواهند که دسترسی به اطلاعات کاربران را برای آنها فراهم کنند. از آن طرف نیز کاربران نگران حفظ حریم شخصی و امنیت اطلاعات خود در دست سرویس های اینترنتی هستند.

حال یکی از سخنگویان مایکروسافت به این نگرانی ها واکنش نشان داده است.
مقام مذکور در بیانیه خود اعلام داشته که کمپانی ردموندی به اصول اولیه خود پایبند است و با هرگونه تبعیضی مقابله می کند. او صراحتاً گفته است که مایکروسافت در هیچ طرحی برای ثبت نام و جمع آوری اطلاعات مسلمانان آمریکا مشارکت نخواهد کرد.
در ادامه این واکنش ها نیز عده ای از کارمندان مایکروسافت، فیسبوک و چندین شرکت تکنولوژی دیگر با امضای یک سوگندنامه متعهد شده اند که به هیچ وجه به طرح جمع آوری اطلاعات مسلمان کمک نکنند.
فیسبوک از دیگر شرکت هایی است که در مقابل اتهام مشابهی قرار گرفته، اما آنها نیز با انتشار بیانیه ای ضمن رد دریافت هرگونه درخواستی برای همکاری جهت جمع آوری اطلاعات مسلمانان آمریکا، تاکید کرده اند که در هیچ فعالیت غیر قانونی برای جمع آوری و تحلیل اطلاعات خصوصی کاربران همکاری نخواهد کرد.
ترامپ در حین رقابت های انتخاباتی خود اعلام داشت که قصد دارد یک پایگاه اطلاعاتی جامع را از مهاجران اهل سوریه در کشور آمریکا ایجاد نماید.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*