ثبت رکورد جدید در اتومبیل رانی با تسلا مدل 3


mehrdad مرداد 19, 1396 دقیقه مطالعه
ثبت رکورد جدید در اتومبیل رانی با تسلا مدل 3

تسلا مدل S قادر است با هر بار شارژ، مسافتی حدود ۵۳۵ کیلومتر طی کند. این عدد، توسط آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) برای این خودرو اعلام شده است؛ اما اخیرا گروهی از مالکان و طرفداران تسلا موفق شده‌اند به شعاع حرکتی دو برابر دست پیدا کند. این رویداد، توسط ۵ نفر از اعضای یک کلوپ دارندگان تسلا در کشور ایتالیا انجام شده است که موفق به ثبت رکورد ۱۰۷۸ کیلومتر، با یک‌بار شارژ شده‌اند.

مجله خبری ایشومر ثبت-رکورد-جدید-در-اتومبیل-رانی-با-تسلا-3-300x200 ثبت رکورد جدید در اتومبیل رانی با تسلا مدل 3 تكنولوژی نوآوری  تسلا tesla

برای نیل به این هدف، تیم انجام‌دهنده‌ی رکوردشکنی سیستم تهویه‌ی خودرو را خاموش کرده بودند و متوسط سرعت آن‌ها در حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت بود. آن‌ها همچنین اقدام به استفاده از تایرهایی با اصطکاک کمتر برای tesla مدل S کردند تا راندمان خودرو افزایش پیدا کند. به این نکته نیز باید اشاره کرد که هنگام رسیدن خودرو به مسافت ۱۰۷۸ کیلومتری، شارژ باتری‌های آن به‌طور کامل خالی شده بود، با این وجود آن‌ها موفق شدن رکورد قبلی حرکت با تسلا که قبلا در کشور بلژیک به ثبت رسیده بود، حدود ۱۷۷ کیلومتر ارتقاء دهند.

 

لوکا دل برو، مدیر کلوپ تسلا نیز به این نکته اشاره کرده است که این خودرو می‌تواند ۹۵ درصد انرژی خود را به حرکت تبدیل کند و این در حالی است که بهترین پیشرانه‌های احتراق داخلی موجود در جهان هنوز حتی به راندمان ۳۰ درصد دست پیدا نکرده‌اند. ایلان ماسک مدیر اجرایی tesla نیز این موفقیت را درتوئیتر خود تبریک گفته است. روساریو پینگارو،یکی از ۵ راننده‌ای است که در این رکوردشکنی شرکت داشت، او در مورد tesla مدل S می‌گوید:

سیستم رانندگی خودکار تسلا می‌تواند سرعت خودرو را در خط مستقیم به‌طور کاملا ثابتی حفظ کند.

مدلی که رکوردشکنی با آن انجام شده است نسخه‌ی 100D است که در بین نسخه‌های tesla  مدل S، بیشترین شعاع حرکتی را دارد. این نسخه در حالت عادی می‌تواند با هر بار شارژ و در صورتی که حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت باشد، تا ۸۳۰ کیلومتر مسافت بپیماید که این داده‌ها در وب‌سایت تسلا نیز موجود هستند. البته EPA برد واقعی این خودرو را ۵۰۶ کیلومتر تخمین زده است. نسخه‌ی 100D از تسلا مدل S ، توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۳ ثانیه دارد و رکورد ۲.۳ ثانیه هم برای آن به دست آمده است.

 

منبعMOTORTREND
تسلا مدل S قادر است با هر بار شارژ موفق به ثبت رکورد ۱۰۷۸ کیلومتر، با یک‌بار شارژ شده‌اند.
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*