محبوب ترین کتاب های بیل گیتس


admin فروردین 8, 1400 دقیقه مطالعه
محبوب ترین کتاب های بیل گیتس
«بیل گیتس» طبق روال سالانه چند کتاب در زمینه های گوناگون را به عنوان بهترین کتاب های سال ۲۰۱۶ معرفی کرد.

به گزارش ایشومر؛ «تایم» نوشت: «بیل گیتس» علاوه بر ثروتمندترین مرد جهان، خواننده ای مشتاق و فعال هم هست.

او در کودکی با همراهی پدر و مادرش یک دور دایره المعارف کتاب جهان را براساس حروف الفبا خوانده، بنابراین وقتی کتابی را توصیه می کند، بهتر است قلم و کاغذ دم دست تان باشد.

«گیتس» امسال پنج کتاب را از میان آثار منتشرشده در سال ۲۰۱۶ انتخاب کرده و از طریق وبلاگ خود آن ها را به خوانندگان معرفی کرده است.

او درباره این آثار نوشته است: همه آن ها خیلی خوب نوشته شده اند و من را به درون حفره خرگوشی لذت ها و بینش هایی غیرمنتظره پرتاب کردند.

پنج کتاب منتخب بنیان گذار «مایکروسافت» عبارتند از:

1. «نظریه ریسمان» نوشته «دیوید فاستر والاس»

کتابخانه آمریکا در کتاب «نظریه ریسمان» (String Theory) پنج مقاله غیرادبی درباره ورزش تنیس به قلم «دیوید فاستر والاس» نویسنده فقید را به چاپ رسانده.

مقاله ای از او درباره تجربه بازی به عنوان بازیکن ارشد در ایلینویز در سال ۱۹۲۲ هم در کنار کارنامه سال ۲۰۰۶ «راجر فدرر» تنیس باز مشهور جهان در این کتاب آمده است.

«گیتس» درباره این کتاب می نویسد: شما حتما نباید تنیس بازی یا تماشا کنید تا از این کتاب خوش تان بیاید. «والاس»، این نویسنده فقید با همان مهارتی که «فدرر» دسته راکت را می چرخاند، قلمش را به حرکت درآورده است.

2. «پینه دوز» نوشته «فیل نایت»

«گیتس»، «فیل نایت» بنیان گذار کمپانی کفش سازی «نایکی» را به خاطر راحتی و صراحت لهجه او در کتاب «پینه دوز» (Shoe Dog) تحسین می کند.

از دید «گیتس» این کتاب خاطرات «به طور دلپذیری صادقانه نوشته شده و روایت کننده راهی است که برای یک موفقیت تجاری باید طی شود: مسیری …

3. «مسیر پیش رو »(The Road Ahead)

«مسیر پیش رو » توسط موسس مایکروسافت، بیل گیتس، یکی از مدیران میاکروسافت، ناتان میهرولد و پیتر رینیرسون که یک ژورنالیست است نوشته شده است. این کتاب در نوامبر سال 1995 منتشر شده است.

مسیر پیش رو، پیامدهای انقلاب رایانه‌های شخصی را خلاصه کرده و آینده‌ای را توصیف می‌کند که که با ورود بزرگراه جهانی اطلاعات تغییر کرده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*