برای بند آوردن خونریزی های ناشی از زخم گلوله یک ابزار جدید اختراع شد


admin آذر 17, 1395 دقیقه مطالعه
برای بند آوردن خونریزی های ناشی از زخم گلوله یک ابزار جدید اختراع شد

 

مجله خبری ایشومر www.techno1.ir_-300x284 برای بند آوردن خونریزی های ناشی از زخم گلوله یک ابزار جدید اختراع شد سلامت و پزشکی  یک ناشی ا گلوله شد زخم خونریزی های جدید بند برای اختراع ابزار آوردن

هنگامیکه  زخم گلوله  دیدید فورا  پیش از اینکه بیمار برای انجام فوریتهای لازم به بیمارستان برسد باید به هر روشی که شده  خونریزی را بند آورد. پرستار پزشک معمولا برای این کار  یک پارچه تمیز بر روی زخم  قرار میدهد و با نیرویی که به آن فشارمی آورد. با این حال در خیلی وقتها  این کار زیاد نتیجه بخش نیست.

 

اخیرا شرکتی به نام RevMedx وسیله ای به نام XStat را ارائه کرده که میتوان با استفاده از آن زخم های ناشی از اصابت گلوله در نواحی شانه و لگن را در کمتر از 15 ثانیه مسدود کرد.

 

همچنین خود اسفنج از موادی ساخته شده که یک داربست را برای ایجاد لخته خون ایجاد کرده و همین امر به بند آمدن زودتر خونریزی کمک میکند. بر روی هر قرص اسفتجی علائمی وجود دارد که با رادیوگرافی میتوان آنها را مشاهده کرد. چون در نهایت باید تمام این اسفنج ها از درون زخم خارج شوند علائم روی آنها به پزشک کمک میکند تا از خارج شدن همه آنها اطمینان پیدا کند.

 

سرنگی که زخم را بهبهود می بخشد, طریقه کار سرنگ ترمیم دهنده زخم

این وسیله یک سرنگ حاوی تعداد زیادی اسفنج کوچک به شکل قرص است. این قرص های اسفنجی کوچک به مواد بند آورنده خون آغشته هستند. وقتی این قرص ها درون زخم قرار میگیرند متسع شده و افزایش حجم پیدا میکنند. این افزایش حجم موجب فشرده شدن بافت های زخمی اطراف و در نتیجه بند آمدن خونریزی میشود.

 

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*