اگر عاشق نوتلا هستید و در مصرف آن زیاده روی میکنید بخوانید


parsa مرداد 22, 1400 4 دقیقه مطالعه
اگر عاشق نوتلا هستید و در مصرف آن زیاده روی میکنید بخوانید
با مجله خبری ایشومر در سلامت و پزشکی همراه باشید:

اگر عاشق نوتلا هستید و در مصرف آن زیاده روی میکنید بخوانید

 

نوتلا (به ایتالیایی: Nutella) برندی تجاری از شکلات فندقی است.
نوتلا که توسط کمپانی ایتالیایی فِرِرو تولید می‌شود در سال ۱۹۶۳ به بازار معرفی شد.
 امروزه این شکلات کرمی شکل در بیش از ۷۵ کشور از جمله ایران مصرف می‌شود.
نوتلا به خودی خود مضر نیست بلکه شیوه مصرف آن اشکال ایجاد می کند. چون نوتلاخورها در مصرف آن زیاده روی می کنند.در این مطلب چند دلیل برای زیاده روی نکردن در مصرف این شکلات صبحانه ارائه می دهیم.با مجله خبری ایشومر همراه باشید :

 

مجله خبری ایشومر nutella-mag-eshomer-300x274 اگر عاشق نوتلا هستید و در مصرف آن زیاده روی میکنید بخوانید سبک زندگی سلامت و پزشکی  هستید نوتلا میکنید مصرف عاشق زیاده روی زیاده روی بخوانید اگر

 

غیر از نوتلا صبحانه دیگری نیز وجود دارد

ضرورتی ندارد هر روز نوتلا بخورید. برای صبحانه پنیر، گردو، تخم مرغ، غلات، ماست و میوه را نیز در نظر داشته باشید و فقط نوتلا نخورید.

با مجله خبری ایشومر در سلامت و پزشکی همراه باشید:

می توانید نوتلای خانگی درست کنید

شما می توانید به جای صرف هزینه بالا برای خرید نوتلا که به درستی نمی دانید از چه ترکیباتی تهیه شده است، دست به کار شده و خودتان شکلات صبحانه درست کنید. برای این کار می توانید از فندق تازه، شیر، شکلات و قند استفاده کنید. تهیه نوتلای خانگی یکی از روش های خوب برای داشتن شکلات صبحانه ای سالم است که به محیط زیست نیز آسیب نمی رساند.

نوتلا بسیار چرب است

یکی از دلایل مهم برای پرهیز از زیاده روی در مصرف نوتلا چرب بودن آن است. این شکلات صبحانه بر خلاف تبلیغاتی که می کنند از فندق تازه تهیه نمی شود بلکه حاوی قند تصفیه شده است. 100 گرم نوتلا حدود 530 کالری دارد که میزان قابل توجهی است.

 

مجله خبری ایشومر اگر-عاشق-نوتلا-هستید-و-در-مصرف-آن-زیاده-روی-میکنید-بخوانید-280x300 اگر عاشق نوتلا هستید و در مصرف آن زیاده روی میکنید بخوانید سبک زندگی سلامت و پزشکی  هستید نوتلا میکنید مصرف عاشق زیاده روی زیاده روی بخوانید اگر

 

از قند طبیعی استفاده نمی شود

کارخانجات تولید کننده نوتلا از چغندرقندهای تراریخته استفاده می کنند که از قندهای تصفیه شده ارزان تر است. متأسفانه این محصولات تراریخته نیز مشکلاتی برای کبد، کلیه ها و دستگاه گوارش ایجاد کرده و خطر بروز دیابت را بالا می برند.

 

نوتلا حاوی ترکیبات دیگری نیز هست که باید احتیاط کرد

نوتلا حاوی لسیتین سویا است. این ماده باعث بافت کرمی مانند نوتلا می شود. اما لسیتین در واقع نوعی ته مانده روغن سویا است که تولید آن به صورت ژنتیکی دستکاری می شود. این مسئله نیز باعث بروز مشکلاتی مانند مشکلات ناباروری، ضعف دستگاه ایمنی بدن و آلرژی ها می شود.

 

نوتلا چندان سالم نیست

طبق گزارش مجله خبری ایشومر ، زمانی که اولین قاشق از نوتلا را برمی دارید به سختی می توانید به خوردن آن ادامه ندهید. این میل به ادامه خوردن دقیقاً به دلیل طعم آن نیست. به خاطر این است که نوتلا حاوی وانیلین است و این ماده معطر مصنوعی شهرت زیادی در افزایش انسولین بدن دارد. معمولاً بعد از مصرف نوتلا دوباره میل به خوردن قند افزایش پیدا می کند و به همین دلیل فرد به خوردن آن ادامه می دهد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*