آشنایی با سبک های هنر مدرن – کنستوکتیویسم ساخت گری Constructivism


shohreh اردیبهشت 2, 1396 دقیقه مطالعه
آشنایی با سبک های هنر مدرن – کنستوکتیویسم ساخت گری Constructivism

با مجله خبری ایشومر در طراحی و آشنایی با سبک های هنر مدرن همراه باشید:

 

کنستوکتیویسم – ساخت گری Constructivism

این اصطلاح به یک جنبش هنر انتزاعی روسی اطلاق می گردد که به وسیله ولادیمیر تاتلین

حدود سال 1913 بنیان گرفت.

دو برادر به نام های آنتوان پوسنر و نوم گابو به تاتلین پیوستند و در سال 1920 بیانیه رئالیست

خود را منتشر ساختند که یکی از رهنمود های آن ، ساختن هنر بود و اصطلاح کنستروکتیویسم یا ساختگری

از همین رهنمود ریشه گرفت.

 

 

مجله خبری ایشومر آشنایی-با-سبک-های-هنر-مدرن-–-کنستوکتیویسم-ساخت-گری-Constructivism-1-مجله-خبری-ایشومر-300x300 آشنایی با سبک های هنر مدرن – کنستوکتیویسم ساخت گری Constructivism طراحي هنر  هنری هنرمندان هنرمند هنر مدن هنر مدرن طراحی سبک آثارهنری

 

 

پوسنر و گابو بر فایده مندی اجتماعی هنر تاکید نداشتند و به نوعی هنر انتزاعی ناب معتقد بودند که بازتابنده

دستگاه ها و تکنولوژی مدرن بود.

طبق گزارش مجله خبری ایشومر ، آن ها در کارشان از مواد و مصالح صنعتی همچون پلاستیک و شیشه بهره

می گرفتند.

 

 

مجله خبری ایشومر آشنایی-با-سبک-های-هنر-مدرن-–-کنستوکتیویسم-ساخت-گری-Constructivism-2-مجله-خبری-ایشومر-227x300 آشنایی با سبک های هنر مدرن – کنستوکتیویسم ساخت گری Constructivism طراحي هنر  هنری هنرمندان هنرمند هنر مدن هنر مدرن طراحی سبک آثارهنری

 

 

 

از سوی دیگر ، تاتلین و آلکساندر رودچنکو از جمله هنرمندانی بودند که اصول ساختگری را محکوم کرد، روسیه را

ترک گفتند و به گسترش آرمان های این جنبش در سراسر اروپا همت گماشتند.

آن ها بر باوهاس در آلمان، د استیل در هلند و گروه « انتزاع آفرینش » در فرانسه تاثیرگذار بودند.

تاتلین در ابتدا کارهای خود را « تولیدگرانه » می نامید ، چرا که می خواست بر تولیدی بودن و« مهندسی » بودن هنر

خویش تاکید بنهد.

 

 

مجله خبری ایشومر آشنایی-با-سبک-های-هنر-مدرن-–-کنستوکتیویسم-ساخت-گری-Constructivism-مجله-خبری-ایشومر-300x300 آشنایی با سبک های هنر مدرن – کنستوکتیویسم ساخت گری Constructivism طراحي هنر  هنری هنرمندان هنرمند هنر مدن هنر مدرن طراحی سبک آثارهنری

 

 

رود چنکو و شاگردانش که برای نیازهای عینی و عملی زمان و مکان اجتماع خود اولویت قائل بودند، نام تولید گرها یا

پروداکتیویست ها را اختیار کردند تا بتوانند خود را از کسانی که ساخت گری را صرفا به عنوان یک فرم هنری می پروراندند،

ممتاز کنند.

اصطلاح تولیدگری بعدا به ساختگری تبدیل شد. ساختگری در واقع به دو جنبش عمده تقسیم گردید که عبارت بود از ساختگری

روسی که تاتلین و رودچنکو نمایندگان اصلی آن بودند. و ساختارگری اروپایی یا بین المللی که برادران گابو و پوسنر و نیز

لیسیتسکی در پیشبردش کوشیدند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*