کشور کوبا بزرگترین موزه اتومبیل های کلاسیک


admin دی 1, 1395 دقیقه مطالعه
کشور کوبا بزرگترین موزه اتومبیل های کلاسیک

شاید در نگاه اول هیچ گونه ارتباطی بین رهبر سابق و مرحوم کوبا با استفاده پر شمار مردم کوبا از خودروهای کلاسیک وجود نداشته باشد  ولی در ادامه این مقاله متوجه ارتباط فیدل کاسترو و خودروهای کلاسیک خواهید شد.

مجله خبری ایشومر havana-cars کشور کوبا بزرگترین موزه اتومبیل های کلاسیک تكنولوژی خودرو  موزه کوبا کلاسیک بزرگترین اتومبیل

رهبر مرحوم کوبا پس از به قدرت رسیدن و پیروزی انقلابش در سال 1959 ورود کلیه محصولات خارجی را به این کشور ممنوع اعلام کرد.

حتی تا قبل از سال 2011 شهروندان کوبا نمی توانستند خودروهایی که بعد از پیروزی انقلاب یعنی سال 1959 وارد کرده بودند را خرید و فروش کنند. بعد از سال 2011 خرید و فروش این گونه خودروها آزاد شد ولی با کسب مجوز مربوطه از دولت، که شرایط را بدتر کرد.

مجله خبری ایشومر Havana-classic-cars کشور کوبا بزرگترین موزه اتومبیل های کلاسیک تكنولوژی خودرو  موزه کوبا کلاسیک بزرگترین اتومبیل

البته این قوانین نیز پس از مدتی، دستخوش تغییراتی شد. “گرانما” که روزنامه رسمی حزب کمونیست محسوب می‌شود، در گزارشی در سال 2014 اعلام کرد که هیئت دولت قصد دارد تا پیش از پایان سال میلادی، قوانینی تنظیم کند که باعث از بین رفتن ساز و کارهای قدیمی خواهد شد و شهروندان دیگر برای خرید خودرو نیازی به مجوز دولت نداشته باشند.

این روزنامه در پایان نوشت: خرید وسائل نقلیه جدید و دست دوم شامل خودروهای سواری، ون‌ها، وانت‌ها و مینی‌بوس‌ها برای تمام کارخانه‌ها، دیپلمات‌ها، مهاجران و شهروندان کوبایی آزاد شده است.

مجله خبری ایشومر 17t5mdthl9qk7jpg کشور کوبا بزرگترین موزه اتومبیل های کلاسیک تكنولوژی خودرو  موزه کوبا کلاسیک بزرگترین اتومبیل

این موضوع که شهروندان کوبایی می توانند بدون اجازه دولت خودروی خود را خریداری کنند، بسیار خوشحال کننده بود، ولی همچنان واردات خودرو توسط شهروندان ممنوع بود و مردم باید از نمایشگاه های خودروی دولتی خرید می کردند.

در واقع این قانون سودی برای مردم نداشت زیرا وضعیت کوبایی ها آنچنان اسف ناک بود که توان خرید خودروهای جدید را نداشتند.

مجله خبری ایشومر maxresdefault کشور کوبا بزرگترین موزه اتومبیل های کلاسیک تكنولوژی خودرو  موزه کوبا کلاسیک بزرگترین اتومبیل

بنابراین شهروندان کوبایی تصمیم گرفتند به خودروهای قدیمی خود عشق بورزند، که عمدتا تولید قبل از سال 1959 بودند، یعنی دقیقا قبل از وقوع انقلاب به کشور وارد شده بودند.

اینگونه شد که پایتخت کوبا یعنی هاوانا مملو از خودروهای کلاسیک شد و به جاذبه ای توریستی برای خودرودوستان بدل گشت.

حتی گروه تولید سری فیلم های سری و آتشین نیز تصمیم گرفتند بخشی از سری هشتم این مجموعه را در هاوانا تصویربرداری کنند، تا از پتانسیل بالای خیابان های آن برای فیلم خود سود ببرند.

مجله خبری ایشومر CwMdBE5KXRcHTREEBgECEw5aBh0eSgofBBMGBFtbQVRCQ1VTXVJEU0dGR0RVXUZUVEFVRE0dGRM کشور کوبا بزرگترین موزه اتومبیل های کلاسیک تكنولوژی خودرو  موزه کوبا کلاسیک بزرگترین اتومبیل

باید عنوان کرد که طبق آمارهای موجود در کوبا بیشتر از 50 هزار خودروی آمریکایی که تولیدشان مربوط به قبل از دهه 60 میلادی است وجود دارد که همچنان در خیابان ها در حال تردد هستند.

البته خودروهای تولیدی شوروی سابق نیز در این کشور به وفور یافت می شوند که تا سال 2002 به طور مدارم به این کشور وارد می شدند.

مجله خبری ایشومر Havana-classic-car-with-repairman-underneath کشور کوبا بزرگترین موزه اتومبیل های کلاسیک تكنولوژی خودرو  موزه کوبا کلاسیک بزرگترین اتومبیل

این خودروها بعضا از نظر فنی آنچنان مشکل دار هستند که موتورهایشان با نمونه های جدیدتر تعویض می شود و هویت اصلی خود را از دست می دهند.

مجله خبری ایشومر NCS_modified20141221134858MaxW960imageVersiondefaultAR-141229850 کشور کوبا بزرگترین موزه اتومبیل های کلاسیک تكنولوژی خودرو  موزه کوبا کلاسیک بزرگترین اتومبیل

در واقع دانش و هنر تعمیر و بازسازی خودروهای قدیمی این روزها در کوبا بی نظیر است، مکانیک ها و صافکاران کوبایی در طول این سال ها ناچار شده اند تا بسیاری از قطعات را خود بسازند و با خلاقیت و استفاده از قطعات خودروهای مختلف، معدود وسایل نقلیه باقی مانده در شهر را برای مدت نیم قرن زنده نگه دارند.

مجله خبری ایشومر description-classic-cars-in-havana-4529v-jpg-20140719224632-53caf5487bd52 کشور کوبا بزرگترین موزه اتومبیل های کلاسیک تكنولوژی خودرو  موزه کوبا کلاسیک بزرگترین اتومبیل

به هر صورت هاوانا شهری است که در آن انواع خودروهای کلاسیک در رنگ های مختلف را خواهید دید و برای علاقمندان به خودروهای کلاسیک بسیار هیجان انگیز و جذاب به نظر می رسد.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*