کارگردان Final Fantasy 15 از سادگیهای ساخت آن می گوید
نسخهی رایانههای شخصی Final Fantasy 15 یک ورژن نهایی و بهبود یافته از بازی خواهد بود.
در نسخه رایانه شخصی Final Fantasy 15 علاوه بر گرافیک ارتقایافته، بازی از حالت جدید اول شخص پشتیبانی خواهد کرد و همچنین قابلیت بازی در رزولوشن 8K فراهم خواهد بود.
شاید با توجه به این جزئیات جدید، فکر کنید که توسعهی نسخهی PC دشوار بوده است، اما کارگردان بازی آقای Hajime Tabata چنین اعتقادی ندارد.
او میگوید که ساخت نسخهی رایانههای شخصی ۱۰۰ برابر از ساخت نسخههای کنسولی سادهتر است.
تیم، کار ساخت نسخهی PC را از امسال آغاز کرد ولی بازی اوایل ۲۰۱۸ میلادی به انتشار خواهد رسید. تاباتا در این باره گفت:
نسخههای کنسولی، از همان ابتدای ساخت برای بازی و موتور پایه احتیاج به نو سازی داشتند و این موضوع نسبت به پورت نسخهی رایانههای شخصی ۱۰۰ برابر مشکلتر است.
همچنین تاباتا اشاره کرد که تیم در تلاش است تا بازی روی PCهای ضعیفتر بهتر اجرا شود.
در ورود به بازار جهانی، این موضوع لازم است که بازیها بتوان روی طیف گستردهای از رایانههای شخصی اجرا کرد.
ما در تلاشیم تا سعی کنیم FF15 را به شکلی پورت کنیم که روی PCهای ضعیفتر هم قابل اجرا باشد.
در ادامه او دلیل اضافه کردن بخش اول شخص را توضیح داد. به عقیدهی وی، این موضوع باعث جلب توجه قشری از گیمرهای رایانههای شخصی خواهد شد که تنها خود را با بازیهای اول شخص مشغول میکنند.
البته این حالت تازگی را هم برای بازی به ارمغان میآورد. هنوز کارهای زیادی باید روی این حالت صورت بگیرد چرا که تنها در میانهی راه قرار دارد.
ما تنها ۵۰ درصد از کار توسعهی مد اول شخص را به پایان رساندهایم.
اما به نظر ما، این ویژگی به گیمپلی تازگی بخشیده و نظر کسانی که در تیم توسعه هستند را نیز به خود جلب کرده است. برای اجرایی کردن حالت اول شخص، باید کارهای زیادی چون تغییر انیمیشنها انجام دهیم و فعلا در میانهی راه هستیم.
به نظر میرسد که نسخهی PC را با توجه به ویژگیهایی که یاد شد و عرضهی تمام و کمال بستههای الحاقی روی استیم، باید بهترین ورژن Final Fantasy 15 بدانیم.