چالش مانکن جدیدترین چالش شبکه های اجتماعی


admin آذر 11, 1395 دقیقه مطالعه
چالش مانکن جدیدترین چالش شبکه های اجتماعی

فراگیر شدن اینترنت و گستردگی فضاها و شبکه های مجازی باعث شده هر روزه چالش های جدیدی روانه بازار شود، این چالش های اینترنتی دیگر اپیدمی شده و همه را از هنرمند و تاجر گرفته تا سیاستمدار و ورزشکار را درگیر خود کرده است.با مجله خبری ایشومر همراه باشید.
نام یک رویداد ویدیویی است که در آن مردم بدون حرکت کردن هستند در حالی که یک فیلم ضبط شده است، معمولاً این رویداد با آهنگ “بیتلز سیاه” توسط ری شرومرد در پس‌زمینه این چالش ضبط می‌شود. چالش مانکن با هشتگ #MannequinChallenge به وسیله رسانه های اجتماعی توییتر و اینستاگرام استفاده می‌شود. اعتقاد بر این است که این پدیده توسط دانش آموزان جکسون‌ویل، فلوریدا در ۱۲ اکتبر شروع شده است.

مجله خبری ایشومر Mannequin-Challenge-mag-eshomer-1-300x169 چالش مانکن جدیدترین چالش شبکه های اجتماعی سبک زندگی کامیابی  مانکن چالش شبکه چالش جدیدترین اجتماعی
اما این چالش بدنبال اثبات چیست؟
پیشتر چالشی به نام سطل آب یخ مرسوم شده بود که بر مبنای آن افراد دعوت شده به آن چالش می بایست یا ظرف مدت 24 ساعت یک سطل آب یخ را بر روی سر خود خالی می کردند و یا اینکه به جای اینکار مبلغی پول – معمولاً حدود 100 دلار – را جهت مبارزه با بیماری موسوم به ALS اهدا نمایند. البته از اهدای پول توسط افرادی که چالش را با خالی کردن سطل آب نیز تکمیل می کردند نیز استقبال می شد.
این ایده خوبی برای توجه جهانیان به این بیماری خاص بود. وقتی فردی چالش یاد شده را تکمیل می کرد، می بایست چندین نفر دیگر – معمولاً سه نفر- را به این چالش دعوت می کرد، که همین موضوع سبب گشته هر روز افراد بیشتری در آن شرکت نمایند حتی چهره های شاخص سیاسی و اجتماعی و ورزشی.
اما این روزها در جدیدترین نسخه چالش اینترنتی، از کاربران خواسته شده در هر حالتی هستند بدون حرکت بمانند و هیچ کاری انجام ندهند! در حقیقت همان مجسمه بازی دوران کودکی مان را تحت عنوان چالش جدید اینترنتی در بوق و کرنا کردند.
این چالش که عمرش هنوز به یک ماه هم نمی رسد تا همین یکی دو هفته گذشته بیشتر ویدئوهایش مربوط به مدارس و پارک ها بود اما در این هفته ویدئوهایی از مسابقات ورزشی آماتور نیز توئیت شد که در آن شاهد به اجرا درآمدن چالش مانکن بودیم و این مهم ادامه یافت تا اینکه این روزها در رقابت های بسکتبال NBA و یا لیگ برتر انگلیس و حتی جام حذفی خودمان هم، شاهد به اجرا درآمدنش هستیم.
اگرچه چالش سطل آب یخ باعث شناسایی و کمک مالی فراوان به بیماری ALS شد .شاید این بارهدف کمک به زندگی روزمره بشر باشد.
ولی تنها چیزی که به ذهن میرسد لحظه های زندگی که با ارزشترین قسمتهای کوچک زندگی را تشکیل میدهند در کنار هم بزرگترین اتفاقات تشکیل میشوند. اینها تصورات ما است شاید ری شرومد خواسته از این چالش به فراگیر شدن آهنگ خود بپردازد.
اما اگر دید جهان شمولی نسبت به این چالش داشتند میتوانستند برای جنگ بس است تلاش میکردند و همه را به صلح جهانی دعوت میکردند.
به امید صلح در جهان
مجله خبری ایشومر

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*