نحوه عملکرد دوربین گوگل پیکسل 2


mehrdad مهر 14, 1396 دقیقه مطالعه
نحوه عملکرد دوربین گوگل پیکسل 2

همان طور که می دانید، سال گذشته دوربین موبایل های گوگل به یکی از نقاط برتری آنها تبدیل شد. امسال نیز همین داستان در مورد نسل دوم پیکسل ها تکرار شده و دوربین پیکسل 2 توانست با سرعتی مثال زدنی، آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8 را از صدر جدول DxOMark به زیر بکشد، اما این دوربین چگونه ساخته شده است؟

کسب امتیاز فوق العاده دوربین پیکسل 2 به لطف تمرکز گوگل بر ترکیب چند عنصر مهم یعنی یادگیری ماشین، سخت افزار و نرم افزار حاصل شده است.

اول از همه، گوگل پیکسل 2 می تواند شبیه آیفون 8 پلاس و چندین موبایل دیگر تصاویر پرتره را با محو کردن پس زمینه ثبت کند، اما تفاوت اصلی اینجاست که گوگل برای این کار به دو دوربین نیاز ندارد.

در واقع گوگل به جای مقایسه تصاویر حاصل از دو لنز در موقعیت های متفاوت و ایجاد نقشه عمق سه بعدی، از حسگری با پیکسل های دوگانه استفاده می کند. هر پیکسل در این سنسور به دو قسمت راست و چپ تقسیم شده و مقایسه ورودی این دو زیر-پیکسل می تواند اجسام نزدیک به دوربین را از پس زمینه تفکیک نماید.4

مجله خبری ایشومر نحوه-عملکرد-دوربین-گوگل-پیکسل-2-300x169 نحوه عملکرد دوربین گوگل پیکسل 2 تكنولوژی موبایل و تبلت  گوگل پیکسل گوگل

یادگیری ماشین هم نقش بسزایی را در ایجاد افکت بوکه و محو کردن پس زمینه ایفا می کند و سیستم دوربین گوگل پیکسل 2 که با مجموعه گسترده ای از مثال های مختلف آموزش دیده، به راحتی می تواند سوژه را از زمینه های شلوغ تشخیص دهد.

از آنجا که گوگل برای تشخیص عمق به دو لنز نیاز ندارد، حالت پرتره در هر دو پیکسل امسال پیاده سازی شده و مهم تر از آن، با دوربین جلوی پیکسل 2 هم می توانید تصاویر پرتره را ثبت نمایید.

«عکاسی محاسباتی» (Computational Photography) یکی از عناصر اصلی در ارتقاء کیفیت دوربین پیکسل 2 در حالت HDR خودکار به شمار می رود. زمانی که اقدام به ثبت یک عکس می کنید، دوربین پیکسل 2 چندین تصویر را با اندکی تفاوت در نوردهی ذخیره می کند و سپس آنها را به صورت نرم افزاری و پیکسل به پیکسل روی یکدیگر سوار می نماید.

نتیجه این کار، تصاویری با جزئیات عالی در تمامی شرایط نوری است، ضمن اینکه هیچ تأخیری در فرایند عکسبرداری از سوی کاربر احساس نمی شود.

ترکیب سخت افزار ویژه و عکاسی محاسباتی، عملکرد پیکسل 2 در محیط های کم نور را هم ارتقاء بخشیده است. سیستم لرزشگیر ترکیبی پیکسل 2 از لرزشگیر اپتیکال، سخت افزار افزایش کیفیت تصویر، و لرزشگیر الکترونیکی تشکیل شده که تمام لرزش های ممکن را خنثی می کنند.

از نظر سخت افزاری، دوربین گوگل پیکسل 2 به حسگر 12.2 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.4 میکرونی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 مجهز شده که شاید روی کاغذ ضعیف تر از رقبا باشد، اما عکس های زیر که توسط پیکسل 2 اکس ال ثبت شده اند، نشان می دهند نرم افزار هم نقش بسزایی در کیفیت عکس نهایی ایفا می کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*