قانون جدید نظام وظیفه معافیت سربازی برای بیماران افسرده

قانون جدید نظام وظیفه معافیت سربازی برای بیماران افسرده

دی 11, 1395
دقیقه مطالعه

قانون جدید ناجا در مورد بیماران مبتلا به افسردگی شدید ین افراد را از خدمت سربازی معاف کرد استرس شدید و افسردگی های مزمن مانع انجام خدمت سربازی توسط افراد مبتلا می شوند بنابراین طبق تشخیص این عارضه توسط پزشکان ناجا این افراد مشمول خدمت سربازی نمی باشند .

با مجله خبری ایشومر همراه باشید :

مجله خبری ایشومر Soldier-mag-eshomer-300x200 قانون جدید نظام وظیفه معافیت سربازی برای بیماران افسرده سبک زندگی سلامت و پزشکی  وظیفه نظام معافیت قانون سربازی جدید بیماران برای افسرده

محمدرضا سید احمدیان معاون بهداشت و درمان ناجا اعلام کرد که افرادی که مبتلا به افسردگی شدید هستند در بدو ورود و با تشخیص به موقع، از خدمت معاف هستند. محمدرضا سید احمدیان معاون بهداشت و درمان ناجا اعلام کرد که افرادی که مبتلا به افسردگی شدید هستند در بدو ورود و با تشخیص به موقع، از خدمت معاف هستند.

وی تاکید کرد:

که کارکنان نیروی انتظامی هم در بدو استخدام مورد معاینات پزشکی قرار می‌گیرند و در صورت ابتلا به افسردگی شدید، استخدام نخواهند شد. سید احمدیان درباره افسردگی‌های خفیف هم گفت: «در صورتی که سربازان دارای افسردگی خفیف باشند و این مساله در معاینات اولیه تشخیص داده شود، از پوشیدن لباس سربازی که افتخاری برای جوانان این مرز و بوم به شمار می‌آید، معاف می‌شوند.

افزود:

«به عنوان مثال عواملی مانند تغذیه، خواب، ارتباط با خانواده و محل سکونت سربازی که دچار افسردگی خفیف است، مورد توجه قرار می‌گیرد».

وی تصریح کرد که در صورتی که فرد مبتلا به افسردگی مشمول باشد، در کمیسیون پزشکی فرمانداری‌های استان‌ها و اگر سرباز باشد،

در کمیسیون پزشکی نیروی انتظامی معاف خواهد شد. محمدرضا سید احمدیان درباره خودکشی بین سربازان هم یادآور شد که از نظر آماری،

خودکشی‌ای که در اثر افسردگی بوجود می‌آید در بین سربازان و پلیس کاهش یافته است که این مهم به دلیل اقدامات پیشگیرانه و سایر اقداماتی است که در سطح نیروی انتظامی برگزار شده است.

براین اساس، این دسته از افراد از خدمات رزمی و پراسترس معاف خواهند شد

و افرادی که دچار افسردگی خفیف هستند با اقدامات پیشگیرانه از زمینه‌هایی که افسردگی را در این آنها تشدید می‌کند،

دور خواهند ماند». معاون بهداشت و درمان ناجا با بیان اینکه عوامل مستعدکننده این بیماری در کارکنان و سربازان را برطرف و آنان را از انجام کارهای پراسترس منع کرده‌ایم.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*