مایکروسافت تولید کینکت برای کنسول های خود را متوقف کرد


alighadiri آبان 5, 1396 دقیقه مطالعه
مایکروسافت تولید کینکت برای کنسول های خود را متوقف کرد

مایکروسافت سرانجام قبول کرد که کینکت یک دستگاه مرده است، در سال گذشته، شاهد خبر خاصی از این حسگر حرکتی نبودیم، اما تولید آن هنوز متوقف نشده بود.

طبق گزارش های منتشر شده، این حسگر حرارتی، از زمان تاریخ عرضه خود در نوامبر سال 2010 میلادی تا به امروز، نزدیک به 35 میلیون نسحه فروش داشته است.

نسخه ایکس باکس 360 کینکت در سال 2011 حتی به رکورد سریع ترین میزان فروش یک دیوایس الکترونیکی رسید که این موضوع در آن زمان، برد بزرگی برای مایکروسافت به حساب می آمد.

 

مجله خبری ایشومر مایکروسافت-تولید-کینکت-کنسول-خود-متوق-300x225 مایکروسافت تولید کینکت برای کنسول های خود را متوقف کرد بازی و سرگرمی تكنولوژی  مایکروسافت کینکت ایکس باکس

از همان سالی که مایکروسافت دست به عرضه این محصول زد، جامعه ای از هکرها برای استفاده از قابلیت های این دستگاه در خواندن حرکات بدن برای موارد جانبی دیگر، شکل گرفت.

مایکروسافت حتی در ابتدای کار، کینکت را به صورت اجباری روی کنسول ایکس باکس وان قرار داده بود.

اما به علت بالا رفتن قیمت کنسول و پشتیبانی نامناسب، این شرکت مجبور شد تا آن را را از روی ایکس باکس وان به طور کامل جدا کند.

نسخه جدید ایکس باکس وان یعنی ایکس باکس وان اس نیز با یک دستگاه مبدل ناکارآمد به کینکت وصل می شد و همین موضوع، به زوال بیشتر این دستگاه کمک کرد.

با این وجود، نمی توان آن را یک تجربه کاملاً ناموفق دانست.

تحقیقات در حوزه سخت افزار برای ساخت دستگاهی مانند کینکت، باعث شد تا مایکروسافت به تولید کالاهای دیگری در حوزه سخت افزار وارد شود.

برای مثال مایکروسافت هولولنز از بسیاری از فناوری های کینکت در سنجش عمق محیط استفاده می کند و بسیاری از لپ تاپ های فعلی، اکنون از دوربین های Windows Hello که به کینکت بر می گردند، برای تشخیص چهره بهره می برند.

در نهایت، مایکروسافت حتی در جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود از برخی تکنولوژی های مربوط به کینکت استفاده کرده است.

با مجله خبری ایشومر همراه باشید:

حال به نظر می رسد که اپل، شرکتی باشد که به سراغ استفاده از یک فناوری شبیه به آن رفته است.

دوربینی که در بالای صفحه آیفون 10 قرار دارد، در اصل یک کینکت کوچک بوده و اپل حتی از سازندگان اصلی کینکت برای پیاده سازی این فناوری با ابعاد کوچکتر در تلفن همراه استفاده کرده است.

نظر شما چیست؟ چه دلایلی در ابتدای کار باعث فروش بالای این محصول شدند و چه موضوعی در نهایت منجر به لغو تولید این دستگاه شد؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*