مایکروسافت به دنبال تصاحب بیشتر کمپانی های بازی
بخش زیادی از موفقیتهای نینتندو مدیون محتوای فرست پارتی و انحصاری کنسولهای آن است و پلیاستیشن هم تقریبا جایگاه مشابهی دارد. مایکروسافت در رابطه با اکسباکس ۳۶۰ عملکرد خوبی از خود نشان داد، اما در مورد اکسباکس وان چه؟ مطمئنا عملکرد خوبی در این زمینه برای مایکروسافت در نسل هشتم را شاهد نبودیم. البته شاید این موضوع در آینده تغییر کند، چرا که فیل اسپنسر در مصاحبهی اخیر خود تاکید کرده که امیدوار است کوتاهی کمپانی در این زمینه با به دست آوردن سازندگان خانگی بیشتر جبران شود. این سازندگان خانگی نیز از طریق تاسیس استودیو و یا خرید استودیوهای دیگر جبران خواهند شد.
با مجله خبری ایشومر همراه باشید :
اسپنسر توضیح داد:
ما نیاز به گسترش داریم و من به آینده برای انجام این کار نگاه میکنم. توانایی تولید محتوای انحصاری یکی از نقاط قوت ما خواهد بود.
همچنین اشاره شد که اکسباکس فراتر از یک کنسول بازی و به طور کلی یک «اکوسیستم» است. همانطور که مایکروسافت چند سالی است در مراسم PC Gaming Show شرکت دارد و در انتها دیدیم که بازیهای اکسباکس راهی ویندوز نیز شدند.
بدون شک میتوان گفت که خرید استودیوهای شناخته شده توسط ناشران بزرگ همیشه هم سرانجام خوشایندی نداشته است. نمونهی اصلی آن را میتوان Lionhead اشاره کرد که مدتی قبل توسط مایکروسافت بسته شد. البته مایکروسافت استودیوهای فرست پارتی چون Coalition، Turn 10 و 343 را زیر مجموعه خود دارد، اما هر استودیو تنها بر یک سری بازی تمرکز کرده است. (به ترتیب فورتزا، گیرز و هیلو) با این اوصاف توانایی رقابت با سونی و نیتندو در این زمینه وجود ندارد.
به نظر میرسد که تمرکز مایکروسافت صرفا متوجه فروش کنسول نخواهد بود و کمپانی قصد دارد که درآمد خود از سرویسهای مرتبط با بازی، مانند اکسباکس لایو، ورزشهای الکترونیکی و… را افزایش دهد.
از این که با ما همراه بوده اید سپاس گذاریم.