دولت ایرلند به خاطر اپل از طرف اتحادیه اروپا جریمه می شود


mehrdad مهر 13, 1396 دقیقه مطالعه
دولت ایرلند به خاطر اپل از طرف اتحادیه اروپا جریمه می شود

بلومبرگ به تازگی گزارشی را منتشر کرده که حکایت از دور تازه پرونده مالیاتی اپل در ایرلند دارد، پرونده ای که از آخرین عصر یخبندان تا به امروز ادامه داشته. این بار منابع بلومبرگ می گویند دولت ایرلند به خاطر دریافت نکردن مالیات به موقع از اپل، از طرف اتحادیه اروپا جریمه خواهد شد.

اتحادیه اروپا توافق میان ایرلند و اپل را ناعادلانه می داند

احتمالاً به خاطر می آورید که سال گذشته، کمیسیون اروپا apple را به پرداخت 14.5 میلیارد دلار مالیات محکوم کرد. به عقیده آنها، این شرکت سالهاست که مالیاتی بسیار کمتر از مقدار واقعی را به این کشور پرداخت کرده. البته فرار مالیاتی شرکت های کوچک و بزرگ موضوع چندان تازه ای نیست، اما مسئله اصلی اینجاست که کشور ایرلند با اپل کنار آمده اما اتحادیه اروپا کوتاه نمی آید.

مجله خبری ایشومر دولت-ایرلند-اپل-اتحادیه-اروپا-300x200 دولت ایرلند به خاطر اپل از طرف اتحادیه اروپا جریمه می شود تكنولوژی نوآوری  ایرلند اتحادیه اروپا اپل

اتحادیه اروپا می گوید توافق ایرلند و اپل برای پرداخت مالیات کمتر از انتظار، وضعیتی ناعادلانه را برای دیگر شرکت ها و کشورهای عضو به وجود آورده و قوانین رقابت عادلانه را نقض می کند. اپل و دولت ایرلند، هردو به این موضوع اعتراض دارند و آن را صحیح نمی دانند.

در حالی که اعتراض و درخواست تجدید نظر به حکم قبلی در جریان است، اپل باید مبلغ جریمه را به حساب سپرده ویژه تحت کنترل دولت ایرلند واریز نماید، اما ظاهراً مقامات ایرلندی هنوز نتوانسته اند چنین حسابی را باز کنند و فرد مجربی را برای مدیریت این سرمایه هنگفت 17 میلیارد دلاری به خدمت بگیرند.

به همین دلیل، اتحادیه اروپا قصد دارد ایرلند را به خاطر نقض حکم دادگاه و قوانین جاری EU جریمه کند. این جریمه در صورت ادامه یافتن ماجرا و تعلل مقامات ایرلندی، بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*