جدیدترین تعرفه های پستی در آذر ماه سال 1395


admin آذر 16, 1395 دقیقه مطالعه
جدیدترین تعرفه های پستی در آذر ماه سال 1395
مجله خبری ایشومر 75472504_83173835bcfdb جدیدترین تعرفه های پستی در آذر ماه سال 1395 تكنولوژی  ماه سال جدیدترین تعرفه پستی پست آذر 95 1395

به گزارش مجله خبری ایشومر :

تعرفه خدمات پستی مدتی است برای بار دیگر دستخوش تغییر شده، اما این بار هم مانند دفعات قبل اطلاع رسانی مشخصی در این خصوص صورت نگرفته و حتی متن مصوبه تغییر تعرفه های پستی تا زمان ارسال این گزارش روی سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات که وظیفه تعیین تعرفه را دارد قرار نگرفته است.
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، سال گذشته نیز گزارش های مختلفی در خصوص افزایش بی سروصدای تعرفه های پستی منتشر شد و در نهایت با وجود تمام پیگیری ها هر بار شرکت پست توپ مسوولیت اعلام این موضوع را به زمین رگولاتوری و رگولاتور به زمین پست انداختند.
ابتدای امسال نیز رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و مدیر عامل شرکت پست در صحبت های خود از احتمال افزایش ۱۵ درصدی تعرفه های پستی گفتند، موضوعی که بعدها مسکوت شده و در نشست های خبری و صحبت های متعدد مدیر عامل شرکت پست بر عدم انجام آن تاکید شد.
با این حال، اگر سری به سایت شرکت پست زده و تعرفه های موجود بر روی آن را نگاه کنید، متوجه خواهید شد که مصوبه ای با تاریخ ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۵ بر روی سایت این شرکت قرار گرفته و در قالب آن آمده است: «کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۴۳ مورخ ۱۳۹۵.۶.۲۸ با توجه به درخواست شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای تغییر تعرفه ارائه ی خدمات پستی، پیشنهاد سازمان را در راستای ساده و شفاف سازی هرچه بیشتر ساختار تعرفه خدمات پستی و تغییرات تعرفه ای خدمات پستی، مورد بررسی قرار داد و جداول تعرفه به شرح زیر را برای ارائه ی خدمات پستی تصویب و جایگزین مصوبه شماره ۳ جلسه شماره ۲۲۷ مورخ ۱۳۹۴.۱۰.۶ کمیسیون کرد.»

نگاهی به عملکرد اداره پست :

حذف ساختار سنتی پست و اجرای مکانیزاسیون و اتوماسیون شبکه پستی ایجاد سرویس های نوین و متنوع نظیر پست پیشتاز، پست مستقیم، سلف سرویس پستی، تحویل هوشمند مرسولات به گیرندگان، پست تصویری، پست جواب قبول، پست یافته، صندوق شخصی، پست تلفنی 193، پست اکسپرس، پست خرید، پست رستانت، خرید اینترنتی، پست ویژه، پیک ویژه و دهها خدمت دیگر را موجب گردید.
رفته رفته پست با یافتن جایگاه واقعی خود به عنوان مهمترین ابزار ارتباطی توانست همکاری سایر نهادهای دولتی را جلب نموده و ارایه خدمات دولتی را از طریق پیشخوان خود سامان بخشد. در همین راستا شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح های کلان ملی از جمله توزیع کارت سوخت، توزیع کالابرگ های شهری، روستایی و عشایری، ثبت نام و توزیع کارت ملی، تعویض پلاک های خودرویی، توزیع فرم های اطلاعات اقتصادی، سرشماری عمومی نفوس و مسکن، ثبت نام تلفن همراه و غیره مشارکتی گسترده داشت.
در این دوره با توسعه روزافزون فناوری های نوین ارتباطی، دفاتر خدمات ارتباطی(ICT) در روستاها و دور افتاده ترین نقاط کشور ایجاد شد و ارایه خدمات پستی و نیابتی سایر سازمان ها به روستاییان روز به روزگسترش یافت.
شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه هر چه بیشتر رقابت پذیری، پویایی در عرضه خدمات پستی و پاسخگویی مناسب به نیازهای متنوع و جدید مشتریان ، بستر مناسب جهت حضور ومشارکت فعال بخش غیردولتی را به موازات اپراتور دولتی ایجاد نموده و خصوصی سازی آن در دست انجام است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*