راه های افزایش تمرکز مغز با پنج خوراکی


admin دی 10, 1395 دقیقه مطالعه
راه های  افزایش تمرکز مغز با پنج خوراکی

حتماً برای شما هم پیش آمده است که در محل کار نتوانید با تمرکز به کارهایتان برسید. در این مواقع فرد مدام از پشت میز بلند می شود، دستشویی می رود، تلفن همراهش را چک می کند و به جای اینکه به پرونده ها رسیدگی کند در شبکه های اجتماعی مشغول می شود. این وضعیت ممکن است برای همه پیش بیاید و ناشی از عدم تمرکز است. در این مطلب چند ماده غذایی برای افزایش تمرکز پیشنهاد می دهیم.

با مجله خبری ایشومر همراه باشید.

مجله خبری ایشومر man-concentrating-focus-mag-eshomer-300x200 راه های  افزایش تمرکز مغز با پنج خوراکی سبک زندگی سلامت و پزشکی  وظایف مواد غذایی مغز خوراکی تمرکز پنج افزایش آب

اگر احساس می کنید تمرکزتان را از دست داده اید و مدتی است که نمی توانید با خیال راحت به کارهایتان برسید، در این مطلب چند ماده غذایی برای افزایش تمرکز پیشنهاد می دهیم؛

 

کربوهیدرات ها

قند غذای مغز است اما باید جزو قندهای دیرجذب باشد. مغز ما از قند برای کسب انرژی استفاده می کند و نیاز دارد به تدریج و مرتب از آن بهره مند شود. مصرف نان سبوس دار برای صبحانه یا غلات کامل برای مغز و داشتن تمرکز بیشتر در محیط کار بسیار موثر است. برای وعده ناهار نیز باید به میزان کافی کربوهیدرات دریافت کنید که می تواند از طریق مصرف پاستاها یا برنج کامل باشد.

جگر

اگر متوجه شده اید مدت زیادی است که در محل کارتان تمرکز کافی را ندارید جگر میل کنید. دل و جگر و قلوه و غیره سرشار از آهن هستند که برای تمرکز لازم و ضروری است. آهن به حمل اکسیژن به سمت مغز و همچنین تولید دوپامین کمک می کند. دوپامین هورمون تنظیم کننده تمرکز است.

آب

شاید به نظرتان عجیب بیاید اما مصرف آب نیز به افزایش تمرکز کمک می کند. مغز و بدن برای رسیدگی به وظایف خود نیاز به میزان زیادی آب دارند. بدن خانم ها به 2 لیتر و بدن آقایان به 3 لیتر آب در روز نیاز دارد.

 

توت ها

توت فرنگی، تمشک، شاه توت، قره گیله و غیره جزو توت های مفید هستند. این میوه ها علاوه بر خوشمزه بودن برای خوش اندام بودن و افزایش کارایی مغز مفید هستند. توت ها حاوی آنتی اکسیدان بوده و با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. این مولکول ها سلول های مغز را خسته می کنند. در فصولی که توت تازه نیست می توانید از توت خشک استفاده کنید.

آجیل ها

گردو، فندق، پسته و غیره سرشار از ویتامین E هستند و برای مقابله با مشکل زوال عقل تأثیر بسزایی دارند. این مواد غذایی تمرکز را بالا می برند و باعث تقویت مغز می شوند. البته نباید در مصرف آجیل ها زیاده روی کنید چون در این صورت کالری زیادی وارد بدنتان می شود. روزانه یک مشت آجیل کافی است.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*