با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت اول


shohreh اسفند 17, 1399 دقیقه مطالعه
با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت اول

با مجله خبری ایشومر در هنر و طراحی ، اصطلاحات انیمیشن همراه باشید:

با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت اول

انیمیشن وب (Web animation)

در اصطلاحات انیمیشن به صورت تخصصی به دسته ای از انیمیشن ها گفته می شود که مخصوص استفاده

در اینترنت هستند.

مهمترین ویژگی این نوع انیمیشن ها، حجم و اندازه ی کم، پالت رنگ معمولا 256 رنگ، و قابلیت دستور پذیری و

برنامه ریزی در بطن انیمیشن هستند که کاربر می تواند با کلیک موس به قسمت های مختلف انیمیشن

دسترسی پیدا کند.

مجله خبری ایشومر با-اصطلاحات-انیمیشن-در-هنر-آشنا-شویم-قسمت-اول-300x147 با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت اول طراحي هنر  هنر طراحی انیمیشن اصطلاحات انیمیشن

با مجله خبری ایشومر در هنر و طراحی همراه باشید:

جلوه های ویژه (SFX یا Special Effects)

به جلوه های خاص تصویری گفته می شود که در دنیای واقعی وجود ندارن یا بدون کمک گرفتن از المان های طبیعی و

به صورت مصنوعی شبیه به واقعیت ساخته مس شوند..

اصطلاح جلوه های ویژه بیشتر در سینما کاربرد داره و زیرشاخه ی آن به حساب میاد و توسط نرم افزارهای انیمیشن

ساخته میشن. اما در خود جلوه های ویژه به تصاویری محدود میشه که جزء اصلی داستان نیست و

فقط برای زیبایی تصویر یا تاکید در یک حس یا لحظه بکاربرده میشن.

مجله خبری ایشومر اصطلاحات-انیمیشن-هنر-مجله-خبری-ایشومر-300x169 با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت اول طراحي هنر  هنر طراحی انیمیشن اصطلاحات انیمیشن

با مجله خبری ایشومر در هنر و طراحی ، اصطلاحات انیمیشن همراه باشید:

پیکسلی (pixel base)

واحد تصویر در این دسته از نرم افزارها، پیکسل نامیده میشه. یعنی هر تصویر از هزاران یا میلیون ها پیکسل

که هر کدوم اطلاعات خودش (معمولا محل قرارگیری و رنگ) رو داره (ولی ممکنه روی اطلاعات در طیفی

از پیکسل های مشابه تاثیر داشته باشه).

مزیت این دسته از برنامه ها توانایی استفاده از “فیلتر های تصویر” و باورپذیر بودن رنگ می باشد و از معایبش میشه

به بزرگی حجم فایل، از دست رفتن وضوح و عدم بازگشت وضوح به حالت قبل بعد از ذخیره سازی، نام برد.

مجله خبری ایشومر pixel-base-ایشومر-300x300 با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت اول طراحي هنر  هنر طراحی انیمیشن اصطلاحات انیمیشن

برداری (vector base)

واحد تصویر در این دسته از نرم افزارها، نقاط همراه با موقعیتشون در دستگاه مختصات هست.

به این صورت که نرم افزار هر نقطه رو با مختصات x و y میشناسه. (اگر برنامه “سه بعدی” باشه مختصات z هم

اضافه میشه) و خطوط در حقیقت بردارهایی هستند که حداقل دونقطه رو به هم متصل میکنن و رنگ فقط یک

کد 6 رقمی رنگ هست که در مساحت محصور در بین خطوط تعریف میشه .

البته تمام این محاسبات به صورت خودکار در نرم افزار انجام میشه. مزیت این دسته از نرم افزارها راحتی طراحی،

قابلیت بزرگنمایی و “وضوح” بینهایت، حجم بسیار کم خروجی بدون نیاز به “فشرده سازی تصویر” هست و

عیب این نرم افزارها به عدم دسترسی به فیلتر های تصویری و یکنواخت بودن و باور پذیر نبودن رنگ در

حالت ابتدایی هست.

 با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت دوم

با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت سوم

با اصطلاحات انیمیشن در هنر آشنا شویم قسمت چهارم

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*