آیا شما در زمینه احساسات فردی هوشمند هستید؟


admin بهمن 11, 1399 دقیقه مطالعه
آیا شما در زمینه احساسات فردی هوشمند هستید؟

صرفا یک انسان شاد نیستید
اطلاعات اشتباه زیادی در مورد هوشمندی احساسی وجود دارند. همان‌طور که دکتر جان د.مایر برای نوشته است: گاهی برخی، هوشیاری احساسی را برابر با دیگر رفتارهای شخصیتی می‌دانند. اما هوشمندی احساسی به معنای سازگاری و ساختن با همه چیز نیست؛ مثبت اندیشی صرف نیست؛ به معنای خوشحالی نیست؛ به معنای آرامش نیست؛ یک انگیزه نیست. بلکه هوشمندی احساسی فقط شما را قادر می‌سازد احساسات خود و دیگران را به‌خوبی مدیریت کنید.

مجله خبری ایشومر آیا-شما-در-زمینه-احساسات-فردی-هوشمند-هستید؟-300x300 آیا شما در زمینه احساسات فردی هوشمند هستید؟ سبک زندگی کامیابی  هوشیاری هوشمندی هوشمند هستید فوربز فردی زمینه احساسی احساسات Psych Central Inc

خودتان را زیر سؤال می‌برید
زیر سؤال بردن خود به نظر چیز جالبی نمی‌آید. اعتماد به ‌نفس کلید موفقیت است. خب، تفاوتی بین از بین بردن شک به خود و خودداوری وجود دارد. همان‌طور که جاستین بارو برای Inc. نوشته است؛ مهم است که با پرسیدن از خودتان در مورد اینکه، آیا چیزهایی را که باید می‌گفتید، گفته‌اید یا نه، هوشمندی احساسی خود را تقویت کنید. این سؤالات نباید باعث شوند به خودتان شک کنید، بلکه باید خودآگاهی شما را افزایش دهند.

مجله خبری ایشومر mag-eshomer-emotional-intelligence-300x200 آیا شما در زمینه احساسات فردی هوشمند هستید؟ سبک زندگی کامیابی  هوشیاری هوشمندی هوشمند هستید فوربز فردی زمینه احساسی احساسات Psych Central Inc

می‌گویید متاسفم
بله، همه می‌دانیم گفتن واژه‌ی «متأسفم»، خطرات خیلی زیادی دارد؛ اما پس از مدتی، این واژه معنای خود را از دست می‌دهد.

به هر حال، با توجه به نوشته‌ی مارک مورای، نویسنده‌ی مقاله‌ی  «استخدام به خاطر هوش خلاقانه»در مجله‌ی فوربز؛ اگر از آن دسته افرادی هستید که وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، می‌توانید یک عذرخواهی درست و واقعی انجام دهید؛ این یکی از نشانه‌های قطعی هوشمندی احساسی است.

نزد روانشناس رفته‌اید
با توجه به گفته‌های سارا فیدرکه برای Psych Central می‌نویسد؛ سپری کردن چند جلسه با یک روانشناس خوب، باعث می‌شود بهتر با احساسات خود کنار بیایید. علاوه بر این؛ مراجعه به روانشناس، باعث می‌شود بهتر بتوانید احساسات را در دیگران بشناسید.

مجله خبری ایشومر ThinkstockPhotos-mad-eshomer-300x172 آیا شما در زمینه احساسات فردی هوشمند هستید؟ سبک زندگی کامیابی  هوشیاری هوشمندی هوشمند هستید فوربز فردی زمینه احساسی احساسات Psych Central Inc

انتقادپذیر هستید
این مورد خاص، کمی از خط سیر بقیه‌ی موارد خارج می‌شود. مگر هوشمندی احساسی فقط در مورد این نیست که باعث شویم بقیه‌ی افراد احساس خوبی داشته باشند؟ جواب این سؤال منفی است.

همان‌طور که مورای برای فوربز نوشته است: هوشمندی احساسی به شناخت احساسات در دیگران نیاز دارد؛ اما این آگاهی و هوشیاری بدان معنی نیست که نباید حقیقت را به زبان آورید یا نباید از روش‌هایی برای کم کردن اثر ضربه‌ی انتقاد سخت، استفاده کنید. افراد دارای هوشمندی احساسی، می‌دانند که شنیدن حرف‌ها و پیغام‌های تلخ چقدر مهم است.

منبع مجله خبری ایشومر

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*